پرداخت کمک هزینه یک میلیون تومانی به ۱۶۴ کسبه جمعه بازار پاساژ پروانه

تهران (پانا) - شهردار منطقه 12 گفت ۱۶۴ کاسب و دستفروش کم بضاعت جمعه بازار پاساژ پروانه، کمک هزینه یک میلیون تومانی دریافت کردند. همچنین مقاوم سازی و ایمن سازی در برابر حریق پاساژ پروانه که این روزها در تعطیلی به سر می‌برد، پس از پایان بحران کرونا ادامه خواهد یافت.

کد مطلب: ۱۰۳۷۱۸۴
لینک کوتاه کپی شد
پرداخت کمک هزینه یک میلیون تومانی به ۱۶۴ کسبه جمعه بازار پاساژ پروانه

به گزارش شهرنوشت، علی محمد سعادتی با بیان اینکه پاساژ پروانه در روزهای پایانی سال ۱۳۹۸ به دلیل نیاز به ارتقای ایمنی در برابر حریق و مقاوم سازی سازه تعطیل شده، گفت: در جمعه بازار پاساژ پروانه حدود هزار و ۱۰۰ کسبه فعالیت می‌کردند و در صورت بروز حادثه هزاران نفر در معرض خطر قرار می‌گرفتند.

وی افزود: آغاز پروژه ایمن سازی و مقاوم سازی این پاساژ و پارکینگ آن با شیوع بیماری کرونا توأم و سبب توقف روند پروژه شده است و بعد از پایان فرآیند کرونا، مقاوم سازی این پاساژ ادامه پیدا خواهد کرد.

سعادتی ادامه داد: با تصمیم مدیریت شهری بعد از فراغت از شیوع بیماری کرونا و آغاز فعالیت‌ها، کسبه جمعه بازار در موقعیت جدیدی مستقر خواهند شد.

شهردار منطقه ۱۲ درباره توزیع بسته‌های حمایتی به کسبه و دستفروشان کم بضاعت که حاشیه‌هایی را ایجاد کرده بود، گفت: منطقه ۱۲ نیز از سهمیه‌ای در این باره برخوردار بود که بخشی از آن به کسبه کم بضاعت پاساژ پروانه اختصاص داده شد.

وی اضافه کرد: از ۱۱۰۰ کسبه این پاساژ حدود ۲۰۰ تن از آنان در دسته کم بضاعت‌ها قرار می‌گرفتند که حتی اجاره میز فروش نیز از آن‌ها اخذ نمی‌شده و به صورت رایگان فعالیت می‌کردند.

وی ادامه داد: به دلیل محدود بودن سهمیه بسته‌های حمایتی به ۱۶۴ کسبه کم بضاعت کمک هزینه یک میلیون تومانی پرداخت شد.

سعادتی، شایعات درباره گزینشی بودن افراد برای دریافت بسته های حمایتی را بی پایه و اساس خواند و افزود: به دلیل محدودیت ها امکان پرداخت کمک هزینه به همه افراد میسر نبود و ملاک انتخاب افراد نیز دریافت نکردن اجاره بهای میز فروش به دلیل توان ضعیف مالی بوده است.

شهردار منطقه ۱۲ در ادامه ضمن رد شایعات مربوط به در نظر گرفته شدن پاساژ پروانه برای کارگاه ساختمان در حال ساخت پلاسکو٬ یادآور شد: هیچ تصمیمی به این منظور اتخاذ نشده و ساختمان پلاسکو که موضوع تعیین تکلیف آن به ماده صد کمیسیون معماری و شهرسازی ارسال شده، کارگاه ساختمانی در پاساژ پروانه نخواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار