همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری و سازمان پژوهش در تولید بسته‌های یادگیری الکترونیکی

تهران (پانا) - دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اعلام کرد در هماهنگی ایجاد شده با سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، همکاری در تولید بسته‌های یادگیری الکترونیکی (رایاد) مدنظر است که فراخوان آن هم اطلاع رسانی شده است.

کد مطلب: ۱۰۳۷۱۶۴
لینک کوتاه کپی شد
همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری و سازمان پژوهش در تولید بسته‌های یادگیری الکترونیکی

به گزارش روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، سیدمحمد حسین سجادی نیری گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ماموریت خود از شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های خلاق حمایت می‌کند. برای تشریح شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های خلاق باید بگویم شرکت‌هایی که به نوعی ارائه‌کننده نوآوری در مدل‌های کسب و کار و یا فعال حوزه صنایع فرهنگی، خلاق و دارای فناوری‌های برتر هستند در حیطه شرکت‌های دانش‌بنیان قرار می‌گیرند.

وی افزود: در زمینه رایاد (تولید بسته‌های یادگیری الکترونیکی) شرکت‌های مختلف دانش‌بنیان و خلاق فعالیت‌های مناسبی دارند و در حوزه معاونت علمی ریاست جمهوری شناخت خوبی نسبت به اطلاعات این شرکت‌ها وجود دارد؛ در هماهنگی که با سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی مقرر شد با یک فراخوان شرکت‌های فعال و مورد تایید در این زمینه شناسایی و برای همکاری جذب شوند.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یادآور شد: فراخوان ارسال شده شامل ارزیابی و اعتبار سنجی آموزشی و تربیتی محصولات حوزه آموزش الکترونیکی شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق می‌شود تا تعامل بیشتری در ارائه محصولات و تنوع آن‌ها صورت گیرد.

سجادی نیری در خصوص ارزیابی آثار ارسالی گفت: مقرر شد معاونت علمی ریاست جمهوری و سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی کار ارزیابی را انجام دهند و در پایان شرکت‌های حائز صلاحیت را به عنوان شرکت خلاق نیز پذیرش کنیم و حمایت‌های ویژه‌ای از آن‌ها داشته باشیم.

وی در مورد حمایت‌ از این شرکت‌های احراز هویت و صلاحیت شده گفت: تسهیلات سربازی برای نفرات کلیدی این شرکت‌ها در تفاهم با ستاد کل نیروهای مسلح، استقرار در اماکن مسکونی در هماهنگی با شهرداری تهران، برگزاری دوره‌های توانمندسازی، کمک به ترویج و معرفی این شرکت‌ها، کمک به تدوین بیزینس پلن و تحقیقات بازار، کمک هزینه شرکت در نمایشگاه‌ها، ارائه پکیج‌های حمایتی صادراتی و غیره بخشی از این حمایت‌هاست که معاونت علمی ریاست جمهوری و سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در اختیار این شرکت‌ها قرار می‌دهند.

سجادی نیری ادامه داد: تعطیلی مدارس به واسطه ویروس کرونا فرصت مناسبی را برای مطرح شدن تولید پلتفرم‌ها و بسته‌های یادگیری الکترونیکی به وجود آورده که سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی هم قطعاً بعد از شناسایی آثار برگزیده حمایت‌های لازم را در این زمینه خواهد داشت.

وی در مورد دبیرخانه جمع‌آوری آثار این فراخوان گفت: جمع‌آوری و ارائه محتوا و توانمندی‌ها از سوی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و کار ارزیابی به صورت مشترک این سازمان با معاونت علمی ریاست جمهوری انجام می‌شود.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: فرایند احراز صلاحیت شرکت‌های دانش‌بنیان کمی پیچیده‌تر و طولانی‌تر از شرکت‌های خلاق است به همین دلیل در این برنامه شرکت‌های خلاق احراز صلاحیت خواهند شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار