نامه‌نگاری‌های بی‌حاصل؛ سنوات بازنشستگی 327 راننده بلاتکلیف مانده است

تهران (پانا) - پیش از ظهر امروز تعدادی از رانندگان شرکت واحد که سال گذشته بازنشسته شده بودند و هنوز سنوات پایان خدمت خود را دریافت نکرده‌اند مقابل شهرداری تهران تجمع کردند.

کد مطلب: ۱۰۳۷۱۴۱
لینک کوتاه کپی شد
نامه‌نگاری‌های بی‌حاصل؛ سنوات بازنشستگی 327 راننده بلاتکلیف مانده است

شورای اسلامی کار شرکت واحد درخصوص مشکل این تعداد از کارکنان اتوبوسرانی می‌گوید‌: تعداد 400 نفر از کارکنان شرکت واحد اتوبوسرانی در سال 98 بازنشسته شده‌اند که با گذشت بیش از 8 هنوز سنوات پایان خدمت را دریافت نکرده‌اند. شرکت موظف است در پایان هر سال مالی، بدهی از بابت مزایای پایان خدمت کارکنان را برآورد و به عنوان ذخیره مزایای پایان خدمت کارکنان در حساب‌ها منظور کرده و مطابق مواد 21، 24، 31 و 36 قانون کار در صورت هرگونه قطع همکاری شامل از کارافتادگی یا بازنشستگی و ... به کارکنان پرداخت کند. همچنین شرکت موظف است مبلغ 4 درصد حق بیمه سخت و زیان‌آور کارگرانی که حائز شرایط بازنشستگی هستند را پس از اعلام سازمان تأمین اجتماعی پرداخت تا کارگران بتوانند از مزایای مستمری‌ بازنشستگان استفاده کنند.

متأسفانه اکنون به دلیل عدم پرداخت حق بیمه سخت و زیان‌آور توسط شهرداری تهران به شرکت واحد اتوبوسرانی، تعداد 400 نفر از کارگرانی که موعد بازنشستگی آنها رسیده، پرداخت نشده است که به ناچار مشغول به کار هستند، مدام به شورای اسلامی کار مراجعه و به این وضعیت به وجود آمده معترض هستند. وضعیت این کارکنان در نامه‌ای به رئیس شورای شهر تهران نیز تشریح شده است. در روزهای ابتدایی سال نیز مدیرعامل شرکت واحد در نامه‌ای به معاون مالی و اقتصاد شهری درخواست تأمین اعتبار به منظور بازنشستگی کارکنان واجد شرایط شرکت واحد اتوبوسرانی را مطرح کرده است. در این نامه آمده است: بیش از 95 درصد کارکنان این شرکت دارای عضویت کارگری تابع قانون کار بوده و در مشاغل سخت و زیان‌آور اشتغال دارند که مطابق قانون موصوف به هنگام بازنشستگی می‌بایست 4 درصد حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آورشان به مأخذ قانونی پرداخت‌ شود.

در همین ارتباط، تعداد 420 نفر از کارگران این شرکت در پایان سال 98 واجد شرایط بازنشستگی بوده و برگه اعلام بدهی آنها از سوی شعب 4 و 23 سازمان تأمین اجتماعی صادر شده است لکن به دلیل کمبود اعتبار و نقدینگی لازم، تنها 93 نفر از این تعداد، چهار درصد حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آورشان پرداخت و الباقی پرداخت نشده است. مضافاً اینکه پاداش پایان خدمت تمامی این افراد نیز تاکنون به دلیل موارد از پیش گفته، پرداخت نشده است. در نهایت با پیگیری‌های مکرر و مراجعات حضوری این افراد و با توجه به اینکه برقراری حقوق مستمری این افراد منوط به واریز 4 درصد حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور به مأخذ قانونی است، به منظور جلوگیری از تبعات‌ قانونی و اجتماعی، مستدعی است دستور فرمائید نسبت به تأمین اعتبار مبلغ 60 میلیارد تومان (39 میلیارد بابت 4 درصد حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور و 21 میلیارد بابت پاداش پایان خدمت) جهت خروج ایشان از سیستم اقدام عاجل معمول فرمایند.

اما پیگیری رانندگان و کارکنان شرکت واحد تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار