دری: مشارکت دانش آموزان توسط پژوهش سراهای تهران تقویت می شود

تهران (پانا) - پانته آدُرّی، معاون متوسطه اداره کل شهر تهران، از تقویت مشارکت دانش آموزان و بروز خلاقیت های ثمربخش توسط پژوهش سراها در دوران فاصله اجتماعی خبرداد.

کد مطلب: ۱۰۳۷۰۹۶
لینک کوتاه کپی شد
دری:  مشارکت دانش آموزان توسط پژوهش سراهای تهران  تقویت می شود

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل، پانته آ درّی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهر تهران گفت: پژوهش سراهای دانش آموزی به عنوان یکی از مهم ترین محیط های یادگیری در هنگام شیوع کرونا و حفظ فاصله اجتماعی، ارتباط علمی و شادابی فضای هنری را در فضای مجازی در قالب جشنواره ها، مسابقات و ... با بهره گیری از ظرفیت انجمن های علمی، هنری و پژوهش خلاقانه به تصویر کشیدند.

دُرّی همچنین برگزاری پیش آزمون آزمایشی آنلاین نجوم برای حفظ آمادگی شرکت‌کنندگان مسابقات نجوم کشوری توسط قطب استانی نجوم شهر تهران و برگزاری دو مسابقه مجازی کشوری زیست فناوری توسط قطب کشوری زیست فناوری مستقر در شهر تهران را به عنوان کاربرد هوشمندانه از فناوری اقدام موثری در جهت ماموریت های پژوهش سراهای دانش آموزی برشمرد.

او افزود: مسابقه غیرحضوری در خانه خلاق بمانیم با ارسال عکس آثار هنری ویژه قدردانی از رشادت ها و ایثار کادر درمان و ... برای دانش آموزان همه مقاطع تحصیلی وجشنواره پژوهش های دانش آموزی به صورت انفرادی برای دانش آموزان تمامی دوره های تحصیلی برگزار می شود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش پایتخت تاکید کرد : پژوهش سراهای شهر تهران با استفاده بهینه از منابع پیش رو در فضای مجازی بر حفظ و تقویت روحیه همکاری و مشارکت دانش آموزان در انجام فعالیت های علمی و پژوهشی در فضای دلتنگی های پیش آمده از شیوع ویروس کووید ۱۹ اهتمام می ورزند.

وی تصریح کرد: پژوهش سرای دانش آموزی به عنوان مکانی برای تعامل اثربخش مدارس با محیط های متنوع یادگیری همراه با مدارس درصدد است که چالش فاصله اجتماعی را به فرصت بروز خلاقیت و کشف استعدادهای نوظهور در بستر فضای مجازی تبدیل کند و اظهار امیدواری کرد که خلاقیت ها در میانه کمبودهای موجود نوآوری هایی ثمربخش را به همراه داشته باشد و با ایجاد فضای مناسب در شبکه آموزش دانش آموزان (شاد) زمینه مشارکت بیشتر برای دبیران و رابطان پژوهشی با مدارس فراهم شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار