با حضور وزیر دفاع صورت گرفت؛

تحویل 3 هواپیمای بدون سرنشین و رزمی به نیروی هوایی و پدافند ارتش

تهران (پانا) - مراسم تحویل‌دهی انبوه هواپیماهای بدون سرنشین شناسایی و رزمی به ارتش، صبح امروز شنبه 30 فروردین با حضور امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، امیر سرتیپ «علیرضا صباحی‌فرد» فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش، امیر سرتیپ «عزیز نصیرزاده» فرمانده نیروی هوایی ارتش برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۳۷۰۸۹
لینک کوتاه کپی شد
تحویل 3 هواپیمای بدون سرنشین و رزمی به نیروی هوایی و پدافند ارتش

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ حاتمی طی سخنانی در این مراسم گفت: تعدادی پهپاد توسط وزارت دفاع تولید شده است که به نیروی پدافند هوایی و نیروی هوایی ارتش تحویل می‌شود. این محصولات که با توان داخلی صنایع دفاعی، دانشگاه‌های کشور و شرکت‌های دانش‌بنیان تولید شده‌اند، داری ویژگی منحصر به فردی هستند.

وزیر دفاع با بیان اینکه سه محصول امروز آماده شده است که ویژگی‌های کلی آن‌ها را بیان می‌کنیم، گفت: جزئیات و توان عملیاتی این پهپادها را فرماندهان نیرو‌ها توضیح خواهند داد. این محصولات بخش مهمی از مأموریت‌های نیرو‌های پدافند و نیروی هوایی را پوشش خواهند داد و می‌توان از آن‌ها به‌عنوان هواپیمای هدف برای پدافند و همچنین برای مأموریت فریب در شبکه پدافندی دشمن، استفاده کرد.

وی ادامه داد: همچنین پهپاد‌هایی که امروز به نیروی هوایی ارتش تقدیم می‌شوند، می‌توانند به‌عنوان هواپیمای شناسایی در فاصله قابل توجهی تحرکات دشمن را در اطراف مرز‌های کشورمان رصد کنند.

امیرسرتیپ حاتمی اضافه کرد:: با توجه به تجهیز این پهپادها به انواع بمب و موشک، این هواپیماها می‌توانند در مأموریت رزمی به‌کار گرفته شوند.

وزیر دفاع و پشتیبانی از نیروهای مسلح درباره ارتفاع پرواز این هواپیماهای بدون سرنشین افزود: این پهپاد‌ها دارای برد خوبی هستند و می‌توانند در ارتفاع ۴۰ الی ۴۵ هزار پا پرواز کنند. هواپیماهای «کرار»، «ابابیل ۳» و جت چندمنظوره می‌توانند تا شعاع هزار و ۵۰۰ کیلومتر مأموریت انجام دهند. این پهپادها کمک خواهند کرد که کشور امن‌تری داشته باشیم و مأموریت‌های دفاع از فضای کشور را با قوت انجام دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار