معاون وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد؛

از اجرای طرح مدرسه‌سازی «آجر به آجر» تا راه‌اندازی سامانه مکان‌یابی مدارس

تهران (پانا) - معاون وزیر آموزش و پرورش از اجرای طرح جامع مدرسه سازی «آجر به آجر» در سال جاری خبر داد و اعلام کرد هر فرد بتواند به خرید یک آجر برای ساخت مدرسه هم کمک کند، اقدامی خیرخواهانه و خداپسندانه انجام داده است.

کد مطلب: ۱۰۳۷۰۶۶
لینک کوتاه کپی شد
از اجرای طرح مدرسه‌سازی «آجر به آجر»  تا  راه‌اندازی سامانه مکان‌یابی مدارس

به گزارش ایسنا، مهراله رخشانی‌مهر ضمن تشریح مهم‌ترین برنامه‌های عمرانی وزارت آموزش و پرورش در سال جاری گفت: وزیر آموزش و پرورش سال گذشته از همه معاونت‌ها خواست تا یک طرح تحولی ارائه دهند. سازمان نوسازی مدرسه دو طرح تحولی برای سال ۹۹ ارائه داده است که هر دو در شورای عالی آموزش و پرورش مورد موافقت قرار گرفته و برای اجرا ابلاغ شده است.

وی اشاره کرد: هر دو طرح تحولی ما در راستای تحقق سند تحول بنیادین و زیرنظام فضا و تجهیزات آموزشی تهیه و برای اجرا آماده شده است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه طرح نخست که به طرح جامع مدرسه‌سازی «آجر به آجر» موسوم است، به جلب مشارکت‌های مردمی برای ساخت مدرسه باز می‌گردد، گفت: در قالب این طرح از ظرفیت‌های مختلف موجود برای فرهنگ سازی نظیر فضای مجازی و رسانه‌ها برای تولید محتوا استفاده می‌کنیم.

رخشانی‌مهر ادامه داد: قصد داریم تعداد بیشتری از مردم را با فرهنگ مدرسه‌سازی آشنا و عجین کنیم حتی با مشارکت ارقامی بسیار کم و اندک باشد. هر فرد بتواند به خرید یک آجر برای ساخت مدرسه هم کمک کند اقدامی خیرخواهانه و خداپسندانه انجام داده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش مکان یابی مدارس بر اساس ضوابط جمعیت شناسی و برنامه های جی آی اس را دومین طرح تحولی سازمان نوسازی مدارس دانست و عنوان کرد: اکنون بسترها آماده شده و تا یک ماه آینده از این سامانه رونمایی می کنیم. اطلاعاتی در سامانه ثبت می‌شود و می‌توانیم به کمک آن تشخیص دهیم که احداث مدرسه در یک مدرسه به لحاظ اقتصادی و فنی مقرون به صرفه است یا خیر. چه بسا در فاصله نزدیک، مدرسه دیگری باشد و ضرورت ساخت مدرسه در فضای فعلی از میان برود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار