رئیس اداره راهبری مکاتبات و اسناد آموزش و پرورش استان کرمان:

بیش از 120 هزار مکاتبه اداری در سال 98 در اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان انجام شده است

کرمان(پانا) - رئیس اداره راهبری مکاتبات و اسناد آموزش و پرورش استان کرمان در جلسه کمیته مستندسازی از انجام بیش از ۱۲۰ هزار مکاتبه اداری در اداره راهبری مکاتبات و اسناد آموزش و پرورش استان کرمان در سال 98 خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۳۷۰۲۱
لینک کوتاه کپی شد
بیش از 120 هزار مکاتبه اداری در سال 98 در اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان انجام شده است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، هادی پاس با بیان مفهوم مستندسازی گفت: مستندسازی به فرآیند انطباق مفاد ابلاغیه‌های وزارت آموزش و پرورش با مفاد اسناد بالادستی مرتبط از جمله سند تحول بنیادین، اسناد برنامه‌های توسعه، قوانین و مقررات، سیاست ها، اولویت ها و سایر اسناد مربوط و صدور مجوز و ارسال آن ها گفته می شود.
وی هدف از مستندسازی را ایجاد نظم و هماهنگی در صدور ابلاغیه های اداری در همه سطوح آموزش و پرورش بیان کرد و افزود: پیشگیری از تداخل وظایف بین واحدهای ستادی و اجرایی و رعایت حدود اختیارات آنها، انطباق مفاد ابلاغیه ها، بهینه سازی هزینه های مالی، اداری و نیروی انسانی و رعایت اصول تفویض اختیار، تمرکز زدایی و افزایش مشارکت در انجام فعالیت ها از جمله اهداف کمیته مستند سازی است.

رئیس اداره راهبری مکاتبات و اسناد آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اهداف مستندسازی مکاتبات خاطرنشان کرد: بررسی و تایید صحت فرآیند مستندسازی هر ابلاغیه، بررسی و تایید انطباق مفاد با مفاد سند تحول بنیادین، پیشگیری از ایجاد تعهدات مالی، اداری، استخدامی و حقوقی، توجه به جامع نگری و پرهیز از بخشی نگری، پیشگیری از تداخل وظایف حوزه های مختلف، بررسی صراحت نوشتاری و بررسی نامه ها و بخشنامه ها طبق معیارهای نگارش متون اداری و ویراستاری فنی و ادبی از جمله وظایف کمیته مستندسازی است.

وی گفت: در سال گذشته به طور متوسط روزانه ۳۴۰ مکاتبه اداری در اداره راهبری مکاتبات و اسناد آموزش و پرورش استان کرمان انجام شده است که از این تعداد به طور متوسط ۱۶۰ نامه صادره و ۱۸۰ نامه، وارده بوده است.

پاس همچنین به تعداد بخشنامه‌های ارسالی روزانه اشاره کرد و گفت: به طور متوسط روزانه بین ۱۲ تا ۱۵ بخشنامه از اداره کل صادر می‌شود که در طول سال گذشته به آماری حدود 1560 بخشنامه رسیدیم.

رئیس اداره مکاتبات و اسناد آموزش و پرورش استان کرمان همچنین به تعداد جلسات کمیته مستندسازی در سال گذشته هم اشاره کرد و گفت: ۱۳۵ جلسه کمیته مستندسازی در سال 98 برگزار شده است و اداره راهبری مکاتبات و اسناد به طور متوسط روزانه پاسخگوی ۵۵ ارباب رجوع است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار