ابراهیمی:  ذهن های خلاق را پرورش دهیم تا آینده ای روشن برایشان رقم بزنیم

تهران(پانا)- فریبا ابراهیمی، مدیر دبستان دخترانه فیروزه منطقه ۱۳، از اهمیت تعلیم و تربیت و تشکلات دانش آموزی پیشتازان در دوره اول ابتدایی سخن گفت.

کد مطلب: ۱۰۳۷۰۱۶
لینک کوتاه کپی شد
ابراهیمی:  ذهن های خلاق را پرورش دهیم تا آینده ای روشن برایشان رقم بزنیم

ابراهیمی در گفتگو با پانا گفت: دانش آموزان در همان بدو ورود به مدرسه، ذهن پویا و خلاقی دارند که اگر به آنان خوب آموزش داده شود می توانند پیشرفت چشمگیری در امر تعلیم و تربیت داشته باشند. اگر سعی کنیم در کنار آموزش آنها را با فعالیتهای فرهنگی هنری آشنا کنیم می توانیم استعدادیابی کرده و این ذهن‌های خلاق را پرورش دهیم تا آینده ای روشن برایشان رقم بزنیم. در این راستا نیاز است که اولیا و آموزش و پرورش، دوره اول ابتدایی را جدی تر بگیرند.
وی در ادامه گفت: متاسفانه بسیاری از مسابقات فرهنگی و هنری برای دوره اول ابتدایی فقط در سطح مدرسه ای است و یا امکان شرکت در آن برای دوره اول وجود ندارد، در صورتی‌که بسیاری از دانش آموزان خیلی با استعداد هستند و می توانند در این زمینه رتبه منطقه ای و یا حتی استانی را کسب کنند و اگر به این امر توجه شود موجب ایجاد انگیزه مربیان و دانش آموزان می‌شود.‌
وی افزود: یکی از فعالیت‌هایی که مورد استقبال دانش آموزان مدرسه ما قرار گرفت عضو شدن در تشکلات دانش آموزی پیشتازان بود. دو سال پیش از طرف سازمان دانش آموزی منطقه، استادی را برای آموزش بچه ها معرفی کردند ما در حالی که نیروی تربیتی نداشتیم، از این پیشنهاد استفاده کردیم، کلاس ها را با همیاری همکارانم برگزار کردیم و بعد از آموزش شاد توسط یکی از اساتید گرامی با رضایتمندی اولیا و دانش آموزان مواجه شدیم و منجر به این شد که دو دوره دیگر کلاس بگذاریم. به همین منوال در سال تحصیلی جدید در جلسات گروهی و کلاسی برای خانواده ها از اهمیت فعالیت های گروهی پیشتازان و نحوه آموزش توضیح داده شد تا خانواده ها هم در جریان کار باشند. امسال هم با درخواست اولیا و دانش آموزان این کلاسهای شاد آموزشی و فعالیت های پیشتازان در مدرسه برقرار شد و جای بسی خوشحالی دارد که اولیا نیز پیگیر برای تکرار دوره های آموزشی در مدرسه بودند.
ابراهیمی گفت: امسال مدرسه ما تمام تشکیلاتی شد. اجرای بعضی از‌ فعالیت ها در‌ مناسبت‌های مختلف مانند روز دانش آموز، دهه فجر، روزمادر و...را گروه پیشتازان بر عهده دارند. همچنین از گروه پیشتازان برای پلیس مدرسه، گروه سرود، سفیران سلامت و نمایندگان حیاط و راهرو استفاده شد.
وی تصریح کرد: در این ایام و شرایط بحرانی در کنار آموزش، چالش های مختلفی در زمینه تربیتی برای بچه های پیشتاز در فضای مجازی در کانال مدرسه مانند مسابقات فرهنگی و هنری، نقاشی، ورزشی، شعر، خلاقیت در خانه و پیام های بهداشتی.. برگزارشد که دانش آموزان مشتاقانه شرکت داشتند.
وی اظهار کرد: کاش می شد ما مدیران دوره اول ابتدایی علاوه بر تقویت دروس دانش آموزان، بیشتر روی مهارتهای زندگی و آداب اجتماعی و روش صحیح مطالعه و نحوه درس خواندن بچه ها دقت کافی داشته باشیم.‌ این دانش آموزان مانند نهالی می مانند که اگر خوب پرورش داده شوند تا مدتها خودشان نور را پیدا خواهند کرد. اگر این نهال از ابتدا خوب رشد نکندT دیگر کمک کردن به آن پس از مدتها نتیجه مطلوب نخواهد داشت و هر چه تلاش کنیم بی ثمر می ماند.
ابراهیمی در پایان گفت: ما باید در دوره اول ابتدایی از آموزگاران مجرب و پویا بهره مند شویم که با نسل جدید از لحاظ به روز بودن فاصله چندانی نداشته باشند. تا بتوانند زیر بنای آموزشی را به بهترین نحو برنامه ریزی کنند.تربیت نسل امروز با نسل گذشته بسیار متفاوت است و ما باید روی آن تمرکز داشته باشیم تا بتوانیم نسل بعدی را به نحو احسن تربیت کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار