در گفت‌وگو با پانا

سجاد گنج‌زاده: تعویق المپیک 2020 می‌تواند به کاراته ایران کمک کند؛ بعد از کرونا با انگیزه بیشتر به مسابقات برمی‌گردیم

تهران (پانا) - کاراته‌کای المپیکی ایران معتقد است تعویق المپیک 2020 توکیو، در صورتی که برنامه‌های تمرینی به درستی پیش برود می‌تواند باعث شود تا نتایج کاراته ایران در توکیو بهتر شود.

کد مطلب: ۱۰۳۷۰۱۱
لینک کوتاه کپی شد
سجاد گنج‌زاده: تعویق المپیک 2020 می‌تواند به کاراته ایران کمک کند؛ بعد از کرونا با انگیزه بیشتر به مسابقات برمی‌گردیم

سجاد گنج‌زاده در گفت‌وگو با پانا درباره تمرینات و میزان آمادگی‌اش در روزهایی که ورزش جهان به علت شیوع کرونا ویروس تعطیل شده است، گفت: با وجود فشردگی مسابقات در دو سال گذشته که هر ماه یک و حتی دو مسابقه بین‌المللی در کاراته برگزار شد، فعلاً استراحت می‌کنیم و نیازی به آمادگی جسمانی نداریم. اما همچنان روزانه تمرینات سبک را در منزل انجام می‌دهیم که بدنمان افت نکند تا برنامه فدراسیون و مسابقات مشخص شود.

گنج‌زاده درباره تعویق المپیک 2020 توکیو و موکول شدن این رقابت‌ها به سال 2021 و میزان تأثیرگذاری این موضوع بر روی تیم ملی کاراته ایران گفت: این تعویق بستگی به هر شخص دارد که چگونه از این فرصت یک‌ساله استفاده کند، اگر ورزشکار المپیکی طبق برنامه‌ریزی پیشروی کند می‌تواند پیشرفت کرده و با یک پله آمادگی بالاتر وارد المپیک شود.

وی ادامه داد: اما اگر از این زمان استفاده مطلوب را نکند و درجا بزند نمی‌تواند در المپیک نتیجه بگیرد. البته این موضوع بستگی به فدراسیون دارد که چطور برنامه‌ریزی کند تا به امید خدا تیم ملی نتیجه مطلوب را در المپیک توکیو به دست آورد.

قهرمان 84+ کیلوگرم کاراته جهان درباره برنامه‌های آینده تیم ملی کاراته با لغو المپیک 2020 و لیگ جهانی گفت: هیچ خبری از برنامه‌های تیم ملی ندارم فعلاً همه اماکن ورزشی و باشگاه‌ها تعطیل هست. ما از قبل از بازی‌های آسیایی تقریباً تا 5 روز قبل از عید برای کسب سهمیه مسابقه می‌دادیم. ژاپن، چین، آفریقا و تقریباً کل جهان را در این دو سال طی کردیم .

وی افزود: بحران کرونا باعث شد ما استراحت کنیم، تیم ملی کاراته با برنامه فشرده‎ای که در سال 2019 پشت سر گذاشت، به این استراحت نیاز داشت. مطمئناً بعد از یک استراحت کوتاه با انگیزه بیشتر تمرینات را از سر خواهیم گرفت و به چشم بر هم زدن این زمان می‌گذرد و مسابقات شروع می‌شود.

کاراته‌کا المپیکی ایران گفت: از مردم خواهش می‌کنم در خانه بمانند تا بتوانیم بر این ویروس غلبه کنیم روی صحبتم با آن دسته از افراد که برای معیشت خانواده‌شان مجبور هستند به محل کار بروند نیست افرادی هستند که بی توجه به هشدارها و بی‌هدف به بیرون از خانه می‌آیند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار