معاون سازمان بهزیستی در گفت‌وگو با پانا

امکان جمع‌آوری «کودکان کار» در ایام شیوع کرونا وجود ندارد

مسعودی فرید: ۵۷ هزار بسته وسایل بهداشتی بین «کودکان کار» و خیابان در کشور توزیع شده است

تهران (پانا) - معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی با بیان اینکه در ایام بحران کرونا امکان جمع‌آوری کودکان کار و خیابان وجود ندارد، گفت تاکنون 57 هزار بسته وسایل بهداشتی بین کودکان کار و خیابان در کشور توزیع شده است.

کد مطلب: ۱۰۳۷۰۰۸
لینک کوتاه کپی شد
امکان جمع‌آوری «کودکان کار» در ایام شیوع کرونا وجود ندارد

حبیب‌الله مسعودی فرید در گفت‌وگو با پانا با اشاره به اقداماتی که سازمان بهزیستی برای کودکان کار و خیابان در ایام شیوع کرونا انجام داده است، اظهار کرد: سازمان بهزیستی پیش از آغاز سال جدید، در زمینه اعطای وسایل بهداشتی از قبیل(ژل ضدعفونی کننده، مایع دستشویی، دستکش و ماسک) به کودکان کار و خیابان و خانواده‌های آنها ورود کرده است و تاکنون 57 هزار بسته وسایل بهداشتی به این افراد توزیع شده است که از این تعداد 23 هزار بسته مربوط به شهر تهران است.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزستی با تاکید بر اینکه اصل سیاست سازمان بهزیستی در قبال کودکان کار و خیابان، حضور نداشتن این کودکان در خیابان است، گفت: اعتقاد داریم جای کودک در خیابان نیست و حضور در کنار خانواده است. بنابراین اعتقاد اصلی ما و اصل خدشه‌ناپذیر سازمان بهزیستی این مساله است که نمی‌پذیریم کودک چه به دلیل مشکل خانواده یا استثمار دیگران در خیابان باشد.

وی ادامه داد: با توجه به شیوع کرونا، امکان جمع‌آوری کودکان کار و تجمع آنها در مرکز نگهداری وجود نداشت چون ممکن بود یک کودک مبتلا وجود داشته باشد که کودکان دیگر را هم مبتلا کند و ممکن بود با جمع‌آوری کودکان کار اپیدمی را در بین این کودکان ایجاد می‌کردیم. بنابراین عمده کار را به سمت آموزش کودکان و همچنین توزیع اقلام بهداشتی بردیم و در آموزش‌ها به کودکان موارد بهداشتی ارائه شد چون باورهای غلطی در بین کودکان وجود داشت که کودکان کرونا نمی‌گیرند در صورتی که اینطور نیست.

مسعودی فرید تصریح کرد: در عین حال هنوز کودکان کار را در خیابان می‌بینیم که بعضی‌ از آنها وسایل محافظتی دارند و برخی‌ها ندارند. مردم نیز رفتارشان تغییر کرده است و میزان خرید آنها از کودکان کار به صفر رسیده است.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی خاطرنشان کرد: وقتی ایام شیوع کرونا به پایان برسد، اصل سیاست سازمان بهزیستی ساماندهی کودکان کار و خیابان و توانمندسازی آنهاست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار