مدیر شبکه بهداشت و درمان لالی عنوان کرد :

تاکنون هیچ مورد مثبت کرونا در شهرستان لالی وجود نداشته است

مردم به شایعات توجه نکنند

لالی (پانا) - مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان لالی در خصوص شیوع ویروس کرونا در منطقه گردشگری آرپناه لالی اعلام کرد تاکنون هیچ مورد مثبت کرونا در شهرستان لالی وجود نداشته است و مردم به شایعات توجه نکنند.

کد مطلب: ۱۰۳۶۹۷۳
لینک کوتاه کپی شد
تاکنون هیچ مورد مثبت کرونا در شهرستان لالی وجود نداشته است

به گزارش شبکه بهداشت و درمان لالی، با توجه به سوالات مکرر مردم و ابراز نگرانی در خصوص وجود بیمار کرونایی در شهرستان لالی، حیدر کاظمی آرپناهی، سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان لالی از مردم خواست: از توجه به شایعات در فضای مجازی در خصوص بیماری کرونا خودداری کنند و هرگونه اخبار و اطلاعات مربوط به کرونا را صرفا " از طریق کانال های شبکه بهداشت و درمان شهرستان لالی دنبال کنند.

او ادامه داد: مادر باردار مشکوک به کووید ۱۹، شهروند لالی نبوده و به عنوان میهمان از اصفهان در منطقه آرپناه حضور داشته و هم اکنون جهت انجام آزمایشات و اقدامات درمانی در یکی از بیمارستانهای اصفهان تحت نظر است و تیم قرارگاه کرونا ویروس مرکز بهداشت شهرستان صرفا جهت اقدامات پیشگیرانه به منطقه آرپناه عزیمت نمودند و جهت ارتقا آگاهی اهالی روستا آموزشهای لازم بهداشتی به مردم ارائه شد و افرادی شب گذشته توسط تیم بهداشتی بررسی شدند و هیچ گونه علائم اولیه در آنها مشاهده نشد، ولی می بایست تا پایان دوره کمون این بیماری زیر نظر و در قرنطینه خانگی بمانند. این دال بر مثبت بودن بیمار مبتلا در روستای آرپناه نیست و مورد مثبتی در حال حاضر در منطقه مذکور وجود ندارد.

او تاکید کرد : یکی از راههای کاهش شیوع ویروس، مانند ویروس کرونا، حفظ فاصله اجتماعی است. هرچه فاصله بین شما و دیگران بیشتر باشد، انتقال ویروس دشوارتر می شود، بنابراین بهترین کار این است که در خانه بمانید و تنها در موارد کاملا ضروری از خانه خارج شوید و فاصله ۱/۵ متری خود را با دیگران حفظ کنید، از احوالپرسی های فیزیکی مانند دست دادن، در آغوش کشیدن و روبوسی خودداری کنید، بهداشت را به خوبی رعایت کنید و از اجتماعات عمومی، گروه های در معرض خطر مانند افراد مسن و زنان باردار دوری کنید.

کاظمی در پایان گفت: مردم با رعایت مسائل بهداشتی و توصیه های پزشکی، توجه و اهتمام ویژه داشته باشند و با کمال متانت، صبر و شکیبایی و خونسردی لازم، محدودیت ها را تحمل کنند. ان شاءالله با همکاری مردم به زودی کرونا را شکست خواهیم داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار