روحانی: نیروهای مسلح در کنار مدافعان سلامت حماسه‌سازی می‌کنند

رییس جمهوری در گفت‌وگوهای جداگانه با رییس ستادکل نیروهای مسلح و فرمانده‌کل ارتش گفت: نیروهای مسلح ایران اسلامی پیوسته عظمت کار خود را در مقاطع مختلف و در صحنه‌های اجتماعی ثابت کرده‌اند و امروز نیز در کنار مدافعان سلامت و یاوران حفاظت از جان مردم، حماسه‌سازی می‌کنند.

کد مطلب: ۱۰۳۶۹۵۴
لینک کوتاه کپی شد
روحانی: نیروهای مسلح در کنار مدافعان سلامت حماسه‌سازی می‌کنند

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز جمعه در گفت‌وگوهای تلفنی جداگانه با سردار سرلشگر پاسدار محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح و سرلشگر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی با تبریک روز ارتش جمهوری اسلامی ایران (۲۹ فروردین)، تاکید کرد:ن یروهای مسلح ایران اسلامی اعم از سربازان، درجه‌داران، افسران و امیران ارتش و سرداران و سپاهیان، مظهر پشتوانه‌ ملت و منافع ملی هستند و پیوسته عظمت کار خود را در مقاطع مختلف و در صحنه‌های اجتماعی ثابت کرده‌اند و امروز نیز در کنار مدافعان سلامت و یاوران حفاظت از جان مردم، حماسه سازی می‌کنند.

رییس جمهوری در این گفت وگوها ضمن دریافت گزارش‌هایی از اقدامات نیروهای مسلح در حوزه مبارزه با بیماری کرونا، از تلاش همه نیروهای مسلح به عنوان «مدافعان وطن و یاوران سلامت» قدردانی کرد.

سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رییس ستادکل نیروهای مسلح و سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در این گفت‌وگوها با ارائه گزارش‌های جداگانه‌ای از اقدامات انجام شده در حوزه سلامت، تاکید کردند که نیروهای مسلح تلاش خستگی‌ناپذیر برای تحقق آرمان‌های مقدس جمهوری اسلامی، دفاع از کشور و خدمت به مردم در همه عرصه‌ها را افتخاری بزرگ برای خود می‌دانند.

مراسم «رژه خدمت» ارتش با شعار «مدافعان وطن، یاوران سلامت» صبح امروز با حضور امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، امیر سرلشگر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش، امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش، امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش، امیر سرتیپ عزیز نصیر زاده فرمانده نیروی هوایی ارتش، امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در مرکز آموزش‌های شهید امان‌اللهی نیروی زمینی ارتش در تهران و همزمان در سراسر کشور برگزار شد.

در این مراسم پیام رییس جمهوری به مناسبت روز ارتش توسط وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح قرائت شد و پس از سخنرانی مقامات عالیرتبه ارتش، نمونه‌هایی از تجهیزات رفع‌آلودگی، بیمارستان‌های سیار، خودروهای طراحی و بهینه شده و همچنین کمک‌های مومنانه کارکنان ارتش برای امدادرسانی به ملت شریف ایران در مبارزه با ویروس کرونا از مقابل جایگاه ویژه عبور کرد.

این رژه همزمان با تهران در ۲۴ مرکز استان برگزار و یگان‌های حاضر در آن بلافاصله پس از عبور از جایگاه، برای رفع آلودگی و ضد عفونی معابر و همچنین اقدامات مردم‌یاری بلافاصله به مناطق کم برخوردار و دورافتاده اعزام شدند.

امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۸ روز ۲۹ فروردین را «روز ارتش» نامگذاری کردند. از همان سال تاکنون در این روز، یگان‌های نمونه ارتش جمهوری اسلامی یاران در استان‌های کشور مراسم ویژه‌ای برگزار می‌کنند که امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا این مراسم در قالب «رژه خدمت» یگان‌های ارتش با عنوان «مدافعان وطن یاوران سلامت» برگزار شد که نمایش جنبه‌ای دیگر از خدمات و اقتدار ارتش جمهوری اسلامی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار