تاکید بر ضرورت پیگیری تعرفه‌های خدمات پزشکی در شورای عالی بیمه

تهران (پانا) - در بیست و یکمین جلسه ستاد مرکزی مدیریت اپیدمی کرونا، بر ضرورت پیگیری تعرفه‌های خدمات پزشکی و وضعیت تصویب آن در شورای عالی بیمه تاکید شد.

کد مطلب: ۱۰۳۶۹۵۲
لینک کوتاه کپی شد
تاکید بر ضرورت پیگیری تعرفه‌های خدمات پزشکی در شورای عالی بیمه

به گزارش سازمان نظام پزشکی ایران، در این جلسه که با حضور رئیس کل این سازمان، معاونان و مدیران وی تشکیل شد، ضمن بحث و تبادل نظر در خصوص عملکرد نظام پزشکی، پیگیری‌های انجام شده و ارائه گزارش ها در خصوص اپیدمی کرونا بر ضرورت پیگیری تعرفه‌های خدمات پزشکی و همچنین تصویب آن در شورای عالی بیمه تاکید شد.

محمد رضا ظفرقندی رییس سازمان نظام پزشکی کشور در این نشست، گفت: نظر سازمان نظام پزشکی در خصوص تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی همان است که قبلاً ارائه شده و هر مصوبه‌ای که خلاف آن بوده یا تأمین کننده نظر سازمان نباشد، امضا نخواهد شد.

در این جلسه ضمن بحث و تبادل نظر در خصوص بیانیه اخیر سازمان نظام پزشکی مبنی بر کنترل همه گیری بیماری کووید ۱۹ از جمله فاصله گذاری فیزیکی و مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا، بر این مهم تاکید شد که نگارش آن بر اساس پشتوانه کاملاً علمی و مطالعه گزارشی گروه اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران از بیمارستان‌های سطح شهر تهران، تهیه و تدوین شده است.

از دیگر موارد مورد بحث در این جلسه موضوع فرسودگی جامعه پزشکی حین مواجهه با همه گیری کرونا بوده و مقرر شد تا کمیته‌ای متشکل از سه معاونت آموزشی، فنی و نظارت و اجتماعی و امور مجلس هر چه سریع‌تر راهکارهای حمایتی از جامعه پزشکی را استحصال و برای تصمیم گیری در اختیار ستاد ملی مبارزه با کرونا قرار دهند.

همچنین مقرر شد سازمان نظام پزشکی با بهره گیری از توان علمی و تخصصی انجمن‌های علمی پزشکی کشور نسبت به تدوین شرایط فعالیت، حسب رشته‌های مختلف پزشکی از جمله تعریف اعمال پزشکی ضروری و غیر ضروری اقدام کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار