وزیردفاع:آمریکایی‌ها باعث ناامنی در خلیج فارس هستند

تهران (پانا) - وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح حضور غیرقانونی و متجاوزانه آمریکایی‌ها را باعث ناامنی در خلیج فارس دانست و گفت، آنها با تهدید و تحریم برای مردم منطقه مشکل ایجاد می‌کنند.

کد مطلب: ۱۰۳۶۹۲۶
لینک کوتاه کپی شد
وزیردفاع:آمریکایی‌ها باعث ناامنی در خلیج فارس هستند

به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ امیر حاتمی روز جمعه در حاشیه مراسم «رژه خدمت» که به مناسب روز ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درمورد ادعای آمریکایی ها مبنی بر رویارویی اخیر نیروهای مسلح ایران با آمریکا در خلیج فارس، اظهار داشت: آنچه که باعث ناامنی در منطقه خلیج فارس می‌شود در واقع حضور غیرقانونی و متجاوزانه آمریکایی‌ها است که از آن طرف دنیا در کنار مرزهای ایران حضور یافته‌اند و از این ادعاهای بی خود هم می‌کنند.

وی تصریح کرد: مردم ایران با بصیرت هستند و می‌بینند حق با چه کسی است؛ ما در خانه خودمان هستیم و آن‌ها از آن سوی دنیا آمده‌اند تا برای کشورهای منطقه با تهدید و تحریم مشکل درست می‌کنند.

«ستاد تروریستی فرماندهی مرکزی آمریکا» در خاورمیانه بامداد پنج شنبه در بیانیه‌ای ادعا کرد که روز ۱۵ آوریل (۲۷ فروردین) ۱۱ شناور ایران بارها به طرز خطرناکی به کشتی‌های نظامی «یو اس اس لوئیس بی پولر»، «یو اس اس پال همیلتون»، «یو اس اس فایربولت»، «یو اس اس سیروکو»، «رانگل» و «مائوی» که مشغول انجام عملیات مشترک هماهنگی با بالگردهای آپاچی AH-۶۴E ارتش آمریکا در آبهای بین‌المللی شمال خلیج فارس بودند، نزدیک شدند.
در این بیانیه همچنین ادعا شده است که شناورهای ایرانی «با سرعت بالا و در فاصله نزدیک» به کشتی‌های نظامی آمریکایی نزدیک شدند، به طوری که چندین بار به فاصله «۵۰ یاردی» پولر و به «۱۰ یاردی» مائوی رسیدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار