وزیربهداشت در پاسخ به یک اقتصاددان: الگوی مدیریت بیماری کرونا منحصر به ایران است

تهران (پانا) - وزیربهداشت، درمان وآموزش پزشکی تاکید کرد: الگوی مدیریت بیماری کرونا منحصر به ایران است.

کد مطلب: ۱۰۳۶۸۸۸
لینک کوتاه کپی شد
وزیربهداشت در پاسخ به یک اقتصاددان: الگوی مدیریت بیماری کرونا منحصر به ایران است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، سعید نمکی در پاسخ به یادداشت یک اقتصاد دان در مورد ویروس کرونا گفت: مقابله با کرونا در کشور مبتنی بر روش علمی و منطبق با اصول منطقی مبارزه با بیماری های واگیر بود.

مسعود نیلی امروز در یادداشتی در یکی از روزنامه‌های اقتصادی کشور نکاتی را درباره کرونا و وضعیت کشور به رشته تحریر درآورده است.

این اقتصاددان گفت :گسترش سریع ویروس کرونا، چالش‌های مهمی را برای کشور ما به‌وجود آورده است. مهار این مشکل به میزان قابل‌توجهی وابسته به همراهی آحاد مردم با درخواست‌ها و توصیه‌های مسوولان ذیربط در زمینه تغییر در شیوه زندگی است. اعمال این تغییر در درجه اول نیازمند اعتماد و تکیه فراگیر به نظام تصمیم‌گیری است.

نمکی در ادامه افزود: موج سهمگین کرونا در کشور مدیریت و در اکثر استانها به آستانه مهار و کنترل نزدیک شدیم.

وی خاطر نشان کرد: با تلاش بی وقفه طرح "فاصله گذاری هوشمند" را تدوین کردیم که در آن با گشایش تدریجی کسب و کارهای کم خطر مبتنی بر رعایت دقیق دستورالعمل ها از فشار بر اقتصاد کشور بخصوص عرصه تولید بکاهیم.

وزیر بهداشت گفت: همه کشورها و سازمان جهانی بهداشت پاسخی برای اینکه ویروس کرونا در ماه های آینده با ما چه خواهد کرد، ندارند.

نمکی تاکید کرد: همه دانشمندان عرصه اقتصاد و جامعه شناسی و غیره در این روزهای سخت باید در کنار مدافعان سلامت کشور قرار گیرند و راهکارهای دیگری بیابند تا همکاران من فقط نگران سلامت مردم باشند نه اقتصاد، سیاست، فرهنگ، روابط بین الملل و غیره.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار