معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در گفت و گو با پانا:

تمامی اصناف آذربایجان شرقی با رعایت پروتکل های بهداشتی از اردیبهشت ماه مجاز به فعالیتند

تبریز (پانا) - به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز؛ تمامی اصناف  با رعایت پروتکل های بهداشتی از اردیبهشت ماه مجاز به فعالیت هستند.

کد مطلب: ۱۰۳۶۸۶۲
لینک کوتاه کپی شد
تمامی اصناف آذربایجان شرقی با رعایت پروتکل های بهداشتی از اردیبهشت ماه مجاز به فعالیتند

عباسعلی درستی در گفت و گو با پانا؛ در رابطه با اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند در استان آذربایجان شرقی گفت: از روز شنبه که اجرای این طرح در کشور شروع شده، در استان نیز جلسات کارشناسی لازم در این رابطه تشکیل و بر اساس تصمیمات گرفته شده، برخی اصناف اجازه فعالیت با رعایت پروتکل های بهداشت جهانی را دارند.
او ادامه داد: برخی اصناف پرخطر هستند و مجاز به فعالیت تا پایان فرودین نیستند. ولی به دلیل شرایط اقتصادی و برای این که کارگران کارگاه های برخی اصناف بیش از اندازه دچار زیان اقتصادی نشوند، تصمیم بر این شده است که اگر پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند قسمت های تولیدی مراکز نیز فعال شوند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزود: اگر شرایط بهداشتی حاکم در این کارگاه ها به گونه ای باشد که ما مطمئن شویم امکان انتقال ویروس وجود ندارد و جان مردم به خطر نمی افتد، به شکل محدود مجاز به فعالیت هستند.
درستی گفت: اصناف ضروری است در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کنند و با اخذ کد رهگیری، موافقت بهداشتی را بگیرند و متعهد شوند که پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

او در ادامه گفت: چون در استان تعداد اصناف و کارگاه ها زیاد است برای نظارت بر فعالیت آن ها از سپاه کمک گرفته ایم و راهنمایی های لازم و در صورت نیاز آموزش های ضروری را ارایه خواهند کرد و درصورت لزوم اخطار خواهند داد و هر کدام از اصناف که همکاری لازم را نداشته باشند و بهداشت را رعایت نکند، پلمپ خواهند شد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزود: گشت های ترکیبی با همکاری نیروی انتظامی، اتاق اصناف، اماکن و مرکز بهداشت بر اساس وضعیت اصناف تصمیم به تعطیلی یا ادامه آن صنف خواهند گرفت.
درستی گفت: برای ادامه فعالیت سایر اصناف پر خطر؛ دولت در حال تصمیم گیری است ولی به احتمال زیاد از ماه آینده تمامی اصناف با توجه به تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا فعالیت خود را آغاز کنند؛ به شرط این که تمامی پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.
درستی افزود: البته میزان ابتلا به این ویروس نیز در تصمیمات تاثیرگذار هستند و خوشبختانه تا این لحظه بیماری در کنترل است؛ ولی اگر خدای ناکرده بیماری تشدید شود تصمیمات دیگری گرفته خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار