آموزش تعطیل نیست

در روزهای تعطیلی مدارس، دانش‌آموزان مناطق اِشکِوَر به یاری یکدیگر آمدند

ساری (پانا) - مدیر آموزش و پرورش رامسر با اشاره به ادامه روند آموزش در مناطق محروم اشکور این شهرستان در روزهایی که مدارس تعطیل است، از فعالیت دانش‌آموزان این مناطق در کمک به تدریس یکدیگر خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۳۶۸۵۳
لینک کوتاه کپی شد
در روزهای تعطیلی مدارس، دانش‌آموزان مناطق اِشکِوَر به یاری یکدیگر آمدند

محمدصادق امینی‌نیا به پانا گفت: «در روزهایی که به دلیل شیوع کروناویروس و حفاظت از سلامت دانش‌آموزان و معلمان، مدارس استان و کشور تعطیل شده است، آموزش و پرورش شهرستان رامسر با برگزاری کلاس‌های آنلاین آموزشی و به صورت ویدئو کنفرانس در بعضی از مدارس و ارسال و اشتراک فیلم‌های تولید محتوا الکترونیکی در فضای مجازی شهرستان و مدارس، تعلیم و تربیت را برای دانش‌آموزان ادامه داد.»

او برگزاری مسابقات استعدادیابی، مجری‌گیری و دلنوشته های درد و دل با خدا در کانال کانون فرهنگی تربیتی شهید سلیمان‌نژاد با اهدای جوایز ارزنده از طریق کارت به کارت به حساب برندگان و اطلاع‌رسانی مبنی بر شرکت دانش‌آموزان در جشنواره های مجازندران، ورزشی، فرهنگی و قرآنی استان را از جمله فعالیت‌های پرورشی این شهرستان برشمرد.

امینی‌نیا به اعزام راهبران آموزشی و مدیر-آموزگار و معلمان مدارس روستاهای مناطق محروم اشکور به فاصله ۱۵۰ کیلومتر از شهرستان با اخذ مجوز از سوی ستاد مبارزه با کرونا در رامسر اشاره کرد و گفت: «بسته‌های آموزشی شامل کتب راهنما و سی‌دی‌های آموزشی و اقلام بهداشتی نظیر ماسک و مواد ضدعفونی و دستکش در این مناطق توزیع شد ضمن اینکه آموزش از نزدیک با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی نیز انجام شد.»

دهستان اشکور 11 روستا با حدود 60 خانوار دارد که خط تلفن ثابت ندارند و به اینترنت دسترسی ندارند و برخی نیز از داشتن تلویزیون محروم هستند. امینی‌نیا عنوان کرد: در همین هفته گذشته معلمان روستاها که برخی از آن‌ها سرباز معلم هستند و در این دو ماه تعطیلی مدارس به شهرهای خود مراجعت کردند، مجددا برای یکی دو روز به روستاها برگشته و به دانش‌آموزان خود سر زده‌اند و روند یادگیری و تکالیف آنان را بررسی کرده‌اند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان رامسر تأکید کرد که در ادامه تحصیل دانش‌آموزان مناطق اشکور، دانش‌آموزان مقاطع بالاتر به عنوان دانش‌آموزان معلم‌یار در تدریس مقاطع پایین‌تر به یاری ما آمدند. به این صورت که به دانش‌آموزان مقاطع بالاتر آموزش داده شد که چگونه به دانش‌آموزان کوچکتر از خود کمک کنند تا بتوانند از بسته‌های آموزشی‌شان استفاده کنند و همچنین تکالیف آنان را رصد کنند.

امینی‌نیا همچنین در پیامی از مدافعان تعلیم و تربیت این شهرستان قدردانی کرده است. در پیام او آمده: «تلاش سرگروه‌های درسی و زحمات معلمان و تدابیر مدیران گرامی، در پیگیری واجابت نیازهای آموزشی دانش آموزان، بسی ستودنی است و قابل تقدیر. بدون شک عرصه ی تعلیم وتربیت زمان ومکان نمی‌شناسد. هنر نمایی در این شرایط خاص، تنها با کسانی است که معلم نام گرفتند و معلمان در کنار مدافعان سلامت، مجاهدان بی منتی هستند که زبان وکلام درتوصیف و تکریم آنان عاجز وقاصرند. هم آنانی‌ که مظلومانه و دلسوزانه می‌کوشند و می‌سازند.»

لازم به ذکر است، شهرستان رامسر ۷۴ مدرسه در سه مقطع تحصیلی دارد و حدود 11 هزار دانش‌آموز در این مدارس تحصیل می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار