وجود لکه های پوستی بی حس از مهمترین مشخصه های جذام

خبرگزاری پانا: وجود لکه های پوستی فاقد حس و خارش یکی از مهمترین مشخصه های بیماری جذام است و افراد در صورت مشاهده هر گونه علائم مشکوک بلافاصله به نزدیکترین مرکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند.

کد مطلب: ۱۰۳۶۸۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، مینا پارسی کارشناس مسئول سل و جذام دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در این باره گفت: جذام یکی از قدیمی ترین بیماریهایی است که بشر با آن دست به گریبان بوده است و یکی از بیماریهای مزمن مسری است که بوسیله باسیلهایی مقاومتی میکرو باکتریوم لپرا بوجود می آید.

پارسی با اشاره به اینکه پوست و اعصاب مهمترین مناطقی هستند که هدف این باسیل قرار می گیرندف تصریح کرد: این بیماری در کشور در مرحله حذف قرار دارد.

وی افزود: در صورت تماس طولانی مدت با ترشحات تنفسی بیمار احتمال سرایت این بیماری وجود دارد.

این کارشناس سل و جذام تصریح کرد: در صورت ابتلا بیماری کاملا قابل درمان است و تمامی خدمات درمانی این بیماران به صورت رایگان ارایه می شود.

وی گفت: حساسیت این مرحله از بیماری نیاز به هوشیاری و اقدام مناسب در کلیه سطوح سیستم بهداشتی و درمانی و نیز آحاد جامعه دارد.

پارسی مهمترین مشکل این بیماری را ناتوانی های ایجاد شده در مرحله پیشرفته بیماری برای افراد ذکر کرد و هدف اصلی برنامه حذف جذام را کاهش این ناتوانی ها بر شمرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار