به صورت ویدئو کتفراتس برگزار شد;

جلسه شورای معاونین اداره کل و مدیران آموزش و پرورش استان اردبیل با محوریت بررسی فعالیت های آموزشی

اردبیل (پانا) - جلسه ویدئو کنفرانس شورای معاونین اداره کل با روسا و مدیران نواحی و مناطق 19 گانه استان اردبیل با محوریت بررسی فعالیت های آموزشی و شبکه آموزش دانش آموزی (شاد) برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۳۶۸۲۸
لینک کوتاه کپی شد
جلسه شورای معاونین اداره کل و مدیران آموزش و پرورش استان اردبیل با محوریت بررسی فعالیت های آموزشی

در این جلسه مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل با اشاره به این موضوع که تجربه شرایط حاضری را که در آن قرار داریم تا به امروز نداشته ایم؛ گفت: سعی مجموعه بر این است که این شرایط با مدیریت هوشمندانه از حالت تهدید به یک فرصت تبدیل شده و یک اثر تاریخی و تجربه ماندگار و ارزشمند برای نسل آینده در سیستم آموزش و پرورش کشور ثبت و ضبط شود.

احمد ناصری بهره گیری از فناوری های جدید برای ارائه برنامه های آموزشی، تربیتی و ورزشی، ایجاد پیوند و ارتباط نزدیک و دوسویه بین خانواده ها و مدارس، تقویت سرمایه اجتماعی آموزش و پرورش در جامعه، رشد خلاقیت و نوآوری های آموزشی، تقویت انعطاف پذیری در برخورد با چالشها و مسائل و مهمتر از همه افزایش مسئولیت پذیری جمعی و رشد توانمندی معلمان را از دیگر نکات برجسته در دوران ایام تعطیلی مدارس به جهت عارضه کرونا ویروس عنوان نمود.

او ایجاد و راه اندازی شبکه آموزش دانش آموزی (شاد) در فضای مجازی را از شاخص ترین دستاوردهای آموزش و پرورش در این برهه زمانی برشمرد و افزود: این شبکه نه تنها در این دوران بلکه پس از آن هم خواهد توانست بعنوان یک ابزار آموزشی مکمل در راستای تقویت فعالیت های آموزشی، پرورشی و فوق برنامه مدارس مورد بهره برداری قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همچنین در خصوص احتمال شروع یا پایان فعالیت آموزشی مدارس در سال جاری گفت: در جلسه هفته آینده ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا در رابطه با نحوه پایان سال تحصیلی جاری تصمیم گیری خواهد شد.

ناصری با اشاره به نقش و اثرگذاری پرنگ تر حوزه فرهنگی و تربیتی و بویژه خانواده ها در کاهش تبعات روحی و روانی ناشی از بیماری کرونا در جامعه خواستار بررسی و تحقیق بیشتر بر روی تاثیر وضعیت حاضر بر باورهای مذهبی و رفتارهای اجتماعی افراد، تبعات جسمی و روحی این بیماری بر عموم مردم بویژه دانش آموزان و حتی بررسی تبعات تغییر وضعیت اقتصادی خانواده ها بر روی روحیات دانش آموزان در این دوره و دوره پسا کرونا شد و ارائه راه حل ها و روشهای علمی برگرفته از این تحقیقات را در کاهش آلام افراد، حائز اهمیت عنوان کرد.

او کاهش ارتباطات اجتماعی دانش آموزان، محرومیت از دیدار همکلاسی ها و دوستان در مدارس، خلا فعالیت های گروهی و مشارکتی بویژه خلا فعالیت های ورزشی گروهی در این ایام را از دیگر چالش های دوره کنونی برشمرد که باید با تدابیر خلاقانه سعی در کاهش حداکثری این آسیب ها را موجب شویم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه برنامه ریزی مدون و منظم در جهت ساماندهی نیروی انسانی در سال تحصیلی آینده را یکی از مهمترین اهداف آموزش و پرورش استان عنوان کرد و گفت: در این زمینه نهایت حساسیت و دقت مورد انتظار است چراکه خروجی تعلیم و تربیت کشور محصول همین ساماندهی و سازماندهی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار