تلاش برای بهره‎مندی همه دانش‌آموزان ابتدایی فارس از آموزش در ایام کرونا ویروس

شیراز(پانا) - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس گفت: در حال حاضر تمام دانش‌آموزان استان به نوعی از آموزش بهره‌مند می‌شوند و هیچ کس از آموزش بی بهره نیست.

کد مطلب: ۱۰۳۶۷۴۵
لینک کوتاه کپی شد
تلاش برای بهره‎مندی همه دانش‌آموزان ابتدایی فارس از آموزش در ایام کرونا ویروس

محمد فیاض پور در یکصدو سی و هفتمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان گفت: بلافاصله پس از شیوع ویروس کرونا ، کمیته آموزش مجازی در آموزش و پرورش راه اندازی و برنامه ریزی لازم در این زمینه صورت گرفت.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس با اشاره به رصد و دریافت گزارش ادارات آموزش و پرورش از سراسر استان و اطمینان از انجام فعالیت های مورد نظر دراین زمینه ، گفت: پس از ایجاد کانال های آموزشی ،سرگروه های آموزشی تمام معلمان استان را در این کانال ها عضو کردند و آموزش های لازم به معلمان ارائه شد.

وی همچنین معرفی سایت های آموزشی مجاز و گروه ها و کلاسهای آموزشی در فضای مجازی را از دیگر اقدامات حوزه کاری خود در این زمینه عنوان کرد و گفت: در فرایند آموزش مجازی، معلمان برای دانش آموزان ساعتی را به عنوان ساعت رفع اشکال در نظر گرفتند ، به گونه ای که بسیاری از معلمان به صورت شبانه نیز درگیر پاسخگویی به دانش آموزان و والدین آنان هستند.

فیاض پور اجرای نظر سنجی مستمر از والدین در خصوص آموزش های مجازی ،برگزاری آزمون های آنلاین از دانش آموزان و تغییر رویکرد تکالیف دانش آموزان به سمت تکالیف مهارتی را از دیگر اقدامات انجام شده در این مدت عنوان کرد و گفت: همچنین در مناطق عشایری و روستایی نیز که امکان ارائه آموزش‌های مجازی فراهم نبود ،جزوه های آموزشی را با رعایت مسائل بهداشتی از طریق راهبران آموزشی به دانش آموزان رساندیم.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس گفت: در حال حاضر تمام دانش آموزان استان به نوعی از آموزش بهره مند می شوند و هیچ کس از آموزش بی بهره نیست و راهکارهای نظارتی خود را برای این که همه دانش آموزان در این مدت آموزش‌های لازم را دریافت کنند افزایش داده‌ایم.

وی گفت: بنا داریم فایل های تدریس معلمان را در سایت تکنولوژی آموزشی ادارات آموزش و پرورش بارگذاری کنیم تا در دسترس همگان باشد.

فیاض پور در بخش دیگری از سخنان خود افزود: با توجه به اینکه هزینه های اینترنت و تلفن همراه معلمان برای ارائه آموزش های مجازی افزایش یافته است ،درخواست داریم در صورت امکان تخفیف های ویژه برای معلمان از سوی شرکتهای مخابراتی در نظر گرفته شود.

در این جلسه مقرر شد پیگیری های لازم از سوی دستگاه‌های متولی برای ارایه تسهیلات و تخفیفات ویژه به معلمان در بحث اینترنت و تلفن همراه صورت بگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار