تولید بیش از ۶ هزار ماسک به صورت روزانه در هنرستان های شیراز;

آموزش مجازی در توسعه عدالت آموزشی بین دانش آموزان موثر است

شیراز(پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش فارس از تولید بیش از 6 هزار ماسک به صورت روزانه در هنرستان‌های شیراز خبر داد و گفت آموزش مجازی می تواند زمینه توسعه عدالت آموزشی را فراهم کند و لازم است با بازگشایی مدارس از ظرفیت فضای مجازی بیشتر استفاده شود.

کد مطلب: ۱۰۳۶۷۳۶
لینک کوتاه کپی شد
آموزش مجازی در توسعه عدالت آموزشی بین دانش آموزان موثر است

فرهاد اسماعیلی در یکصد و سی و هفتمین جلسه شورای آموزش‌و پرورش استان فارس که با حضور استاندار فارس برگزار شد، گفت: مدرسه کانون تربیت محله است و آموزش، تنها یکی از کارکردهای آن است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس با اشاره به کارکردهای متنوع مدرسه در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان و اهمیت کارکرد روحی و روانی حضور دانش‌آموزان در فضای مدرسه، گفت: آموزش مجازی می‌تواند زمینه توسعه عدالت آموزشی را فراهم کند و لازم است با بازگشایی مدارس از ظرفیت فضای مجازی بیشتر استفاده شود.

او با اشاره به تعطیلی مدارس به دلیل شیوع ویروس کرونا گفت: با تلاش‌های انجام‌شده در سطح استان فارس، در زمینه آموزش دانش آموزان پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم.

اسماعیلی افزود: با تعطیلی مدارس، بیشتر همکاران فرهنگی به‌صورت خودجوش و با بهره‌گیری از امکانات و توان خود در حوزه‌های مختلف؛ از جمله فعالیت‌های اجتماعی همچون تولید ماسک، ضدعفونی اماکن مختلف و فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی، از توقف روند آموزش دانش آموزان خود جلوگیری کردند.

او ادامه داد: با تلاش معلمان، آموزش به سمت فضای مجازی کشیده شد و اداره کل آموزش‌وپرورش نیز به‌منظور هدایت این روند به سمت‌وسوی مناسب، اقداماتی مختلفی انجام داد که از آن جمله می‌توان به راه‌اندازی سامانه و نرم‌افزارهای آموزشی استانی و تهیه محتوای آموزشی با بهره‌گیری از معلمان توانمند اشاره کرد.

مدیرکل آموزش‌و پرورش فارس به برخی دیگر از اقدامات انجام‌شده در این زمینه اشاره کرد و گفت: با توجه به عملکرد خوب فرهنگیان فارس و ظرفیت‌های موجود در استان در زمینه تولید محتوای استاندارد، سامانه آموزش مجازی سمپاد کشور نیز با مدیریت آموزش‌وپرورش استان فارس رونمایی شد و آموزش درس زیست‌شناسی دوره دوم متوسطه و برق و مکانیک دوره فنی و حرفه‌ای نیز برای ارائه به سراسر کشور به فارس واگذار شد.

طراحی و جمع‌آوری سؤالات آنلاین، تهیه کلیپ‌های رفع استرس با هدف توجه به جنبه‌های روحی و روانی دانش‌آموز آن، راه‌اندازی پویش‌های ویژه دانش آموزان و خانواده‌های آن‌ها به‌منظور ایجاد تعامل اجتماعی و فرهنگ‌سازی در بین اعضای خانواده، ارائه مشاوره‌های تربیتی تحصیلی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برای دانش آموزان، توجه به تقویت مهارت‌های نوشتاری دانش آموزان و راه‌اندازی جشنواره هنری با موضوع زندگی و کرونا از دیگر فعالیت‌های آموزش‌وپرورش فارس بود که اسماعیلی به آن‌ها اشاره کرد.

او همچنین با اشاره به ظرفیت‌های خوب هنرستان‌های فارس برای کمک به پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، گفت: هم‌اکنون در چند هنرستان شیراز، با تائید دانشگاه علوم پزشکی شیراز نزدیک به 6 هزار ماسک چهار لایه به‌صورت روزانه تولید و عرضه می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار