تاکید مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران بر تسریع ساخت فضاهای آموزشی در غرب پایتخت

تهران (پانا) - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران با حضور در غرب پایتخت، از مدارس در حال احداث این مناطق بازدید و بر تسریع ساخت فضاهای آموزشی در این پروژه‌ها تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۰۳۶۷۲۵
لینک کوتاه کپی شد
تاکید مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران بر تسریع ساخت فضاهای آموزشی در غرب پایتخت

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران، در شرایطی که شیوع ویروس کرونا بیشتر امور جاری حوزه‌های مختلف را تحت الشعاع قرار داده است، احداث فضاهای آموزشی در پایتخت هم‌چنان در حال انجام است.

«استان تهران» به لحاظ فضاهای آموزشی، تراکم دانش‌آموزی کلاس‌های درس و وجود مدارس فرسوده وضعیت مطلوبی ندارد و با احداث سالانه قریب به 1000 کلاس درس نیز همچنان نیازمند توجه است.

اما، غرب پایتخت و به ویژه منطقه پنج آموزش و پرورش شهرتهران و منطقه 22 شهرداری تهران به واسطه انبوه‌سازی فراوان و بلندمرتبه سازی جمعیت فراوانی را در خود جای داده است و همین موضوع باعث شده تا مناطق مذکور در اولویت‌های نخست ساخت فضاهای آموزشی جدید باشند.

علی شهری مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران با حضور در غرب پایتخت، از مدارس در حال احداث این مناطق بازدید و بر تسریع ساخت فضاهای آموزشی در این پروژه‌ها تأکید کرد.

شهری با اشاره به انبوه‌سازی فراوان در منطقه 22 تهران، خطاب به پیمانکاران، ناظران و سرناظران این مناطق، گفت: منطقه 22 تهران برای بنده بسیار حائز اهمیت است، لذا باید هر چه سریعتر مدارس در دست احداث این مناطق آماده شود تا مهر 99 شاهد حضور دانش‌آموزان در این مدارس نوساز باشیم.

او افزود: تلاش بی وقفه تمام همکاران در مجموعه اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران، ساخت فضاهای آموزشی ایمن، امن و استاندارد برای دانش‌آموزان است و در ایام کنونی نیز کار احداث مدارس در تهران تعطیل نشده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران همچنین در بازدید از پروژه‌های آموزشی خیرین گرانقدر مدرسه ساز، تأکید کرد: خیرین، جایگاه ویژه و والایی در آموزش و پرورش دارند و به همین منظور پروژه‌های آموزشی خیری از درجه اهمیت والاتری برخوردار است. به تمام پیمانکاران توصیه می‌کنم که با عشق و در نهایت سلامت، تلاش کنند تا مدارس خیرساز به عنوان یک الگو برای مناطق تبدیل شود.

او ضمن حضور در مدرسه شهید باقری منطقه پنج تهران که به عنوان یکی از مدارس سبز کشور در این طرح به عنوان پایلوت قرار گرفته بود، بیان کرد: در مدت زمانی کوتاه مدرسه شهید باقری را به یک مدرسه با بهره‌وری سبز تبدیل کردیم. تمامی تأسیسات برقی و الکترونیکی این مدرسه تعویض شد و از تجهیزاتی در این مدرسه استفاده شده است که «کاهش مصرف انرژی»، «ایجاد آسایش و آرامش برای دانش‌آموزان» و «افزایش بازدهی و بهره‌وری درسی برای دانش‌آموزان» به همراه دارد.

شهری عنوان کرد: در تهران دو مدرسه سبز دیگر نیز در طرح مذکور قرار دارند که یک الگو و نمونه در توجه به بهره‌وری انرژی برای سایر استانها محسوب می‌شوند.

پروژه‌های آموزشی که امروز 27 فروردین ماه از سوی مدیرکل، معاون اجرایی و نظارت، سرناظران و ناظران ابنیه و تأسیسات مورد بازدید قرار گرفت، شامل «مدرسه دولتی 20 کلاسه نادعلی با 3605 مترمربع مساحت»، «مدرسه خیرساز 12 کلاسه خرسندنیا با 1340 مترمربع زیربنا»، «مدرسه دولتی 12 کلاسه تعاون با 1340 مترمربع زیربنا»، مدرسه دولتی 16 کلاسه ساحل با 2220 مترمربع زیربنا»، «مدرسه خیری 12 کلاسه پیام» و «مدرسه سبز شهید باقری با 20 کلاس درس» بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار