سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز خبر داد:

۵۶ مرکز جامع سلامت دانشگاهی وغیردانشگاهی در همراهی با مراکز بیمارستانی کار نمونه گیری مبتلایان به کروناویروس را به عهده خواهند داشت

اهواز (پانا) - سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهوازگفت :۵۶ مرکز جامع سلامت دانشگاهی وغیردانشگاهی در همراهی با مراکز بیمارستانی کار نمونه گیری مبتلایان به کروناویروس را به عهده خواهند داشت.

کد مطلب: ۱۰۳۶۷۱۷
لینک کوتاه کپی شد
۵۶ مرکز جامع سلامت دانشگاهی وغیردانشگاهی در همراهی با مراکز بیمارستانی کار نمونه گیری مبتلایان به کروناویروس را به عهده خواهند  داشت

علی احسان پور،سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهوازبا اعلام این خبر گفت: با توجه به شیوع بالای کرونا ویروس، با برنامه ریزی های صورت گرفته علاوه بر نمونه گیری در بیمارستان های معین استان، از این پس اقدامات شناسایی و نمونه گیری در مراکز جامع سلامت ۱۶ ساعته و ۲۴ ساعته انجام خواهد شد.

او بیان کرد: در حال حاضر ۲۱ مرکز ۱۶ ساعته دانشگاهی، ۱۹ مرکز ۲۴ ساعته دانشگاهی و ۱۶ مرکز ۱۶ ساعته غیردانشگاهی برای اقدامات تشخیصی و نمونه گیری آماده شده که اکنون از این تعداد ۲۰ مرکز ۱۶ ساعته دانشگاهی و ۶ مرکز ۲۴ ساعته فعال هستند و سایر مراکز برحسب نیاز آغاز بکار خواهند کرد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز افزود: نمونه ها از کلیه شهرستان ها جهت تشخیص به ۲ آزمایشگاه تشخیصی کروناویروس در مرکز استان ارجاع می شوند.

او گفت: حداکثر زمان پاسخ دهی این دو آزمایشگاه، پس از تحویل نمونه ها، ۱۲ ساعت است و هر آزمایشگاه ظرفیت انجام و پاسخدهی به بیش از ۳۰۰ نمونه در روز را دارد.

احسان پور تصریح کرد: با توجه به احتمال بروز بالای بیماری در اردیبهشت ماه، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور به عنوان دانشگاه مادر متولی سلامت استان، ظرفیت های بیشتری را برای مقابله و خدمت رسانی به هم استانی های عزیز فراهم کرده که براساس برنامه ریزی های انجام شده و در صورت نیاز به تدریج فعال خواهند شد.

او در پایان گفت: به دستور دکتر ابول نژادیان،ریاست دانشگاه علوم پزشکی اهواز، کلیه نیروهای دانشگاه فعال بوده و در حال خدمت دهی به هم استانی های عزیز هستند و لازم است مردم ضمن رعایت توصیه های بهداشتی، آمادگی مواجهه با موج گسترده بیماری را در روزهای آتی داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار