فرماندار اسلامشهر عنوان کرد:

آغاز تدوین برنامه فرهنگی منسجم جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا

اسلامشهر (پانا) - فرماندار اسلامشهر گفت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری تمامی ادارات، دستگاه‌های اجرایی شهرستان تدوین یک برنامه فرهنگی منسجم جهت پیشگیری از شیوع کرونا را آغاز کرده است.

کد مطلب: ۱۰۳۶۷۰۷
لینک کوتاه کپی شد
آغاز تدوین برنامه فرهنگی منسجم جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اسلامشهر؛ مسعود مرسلپور فرماندار اسلامشهر؛ امروز در نشست کمیته فرهنگی ستاد مقابله با ویروس کرونا با اشاره به اینکه بیش از دو ماه است که از درگیری کشورهای مختلف دنیا از جمله ایران اسلامی با بیماری کرونا می‌گذرد، اظهار کرد: کرونا، ویروس پیچیده‌ای است که به لحاظ تهاجم و همه گیری بیماری، کشورها را به حالت نیمه تعطیل در آورده و از بدو ورود مشکلات اقتصادی ایجاد و آسیب‌های جدی به بخش‌های مختلف وارد کرده است.

او در ادامه تصریح کرد: ستاد ملی مبارزه با کرونا در کشورمان نیز همانند دیگر کشورها تمهیداتی برای مقابله با همه گیری این بیماری اندیشیده و اقداماتی در سطح کلان ملی، استانی و شهرستانی از جمله طرح فاصله گذاری اجتماعی، تعطیلی کسب و کارها، قرنطینه خانگی و تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها را اجرا کرده است.

فرماندار اسلامشهر با بیان اینکه همگی می‌دانیم کرونا هنوز وجود دارد اما نمی‌توانیم بخشهای اقتصادی و مراکز تولیدی را بیش از این غیر فعال نگهداریم افزود: ویروس کرونا سبک زندگی و اشتغال را تغییر داده و از روز شنبه مراکز تولیدی و بخش‌های اقتصادی کم خطر می‌توانند با رعایت پروتکل ها و توجه به دستورالعمل های بهداشتی فعالیت خود را ادامه دهند.

رئیس ستاد ملی مبارزه با کرونا اسلامشهر بر ضرورت توجه به امر فرهنگ سازی جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تاکید کرد و گفت: علاوه بر اجرای برنامه های ستاد ملی مقابله با کرونا ما نیز باید با تدوین یک برنامه فرهنگی منسجم بر رفتار شاغلین بخش‌های تولیدی، خدماتی، اداری و حتی بانوان خانه دار تاثیر داشته باشیم تا از شیوع بیشتر ویروس جلوگیری شود.

مرسلپور با بیان اینکه تولید محتوا در این باره توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام و با استفاده از شبکه های اجتماعی در جامعه منتشر خواهد شد گفت: همه ادارات و دستگاه های شهرستان می توانند با استفاده از تمام ظرفیت خود با تولید محتوا در زمینه مشارکت اجتماعی و فرهنگی و تغییر سبک زندگی در پیشگیری از شیوع کرونا و جلوگیری از آغاز موج دوم آن به یاری ستاد ملی مبارزه با کرونا بشتابند.

او بیان کرد: اصحاب رسانه و مطبوعات می‌توانند با شیوه فرهنگی و بهره‌گیری از تصمیمات ستاد کرونا در اسلامشهر و مسائل پزشکی و برنامه های تولیدی در کمیته فرهنگی ستاد مقابله با ویروس کرونا شهرستان ضمن آگاه سازی جامعه تاثیر فرهنگی لازم را در زمینه جهت پیشگیری از شیوع بیشتر بیماری کرونا داشته باشند .

فرماندار اسلامشهر با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در زمینه پیشگیری و مبارزه با کرونا موفق عملکرده است، خاطرنشان کرد: مشارکت خوب مردم، نتایج مناسب اجرای طرح تحول سلامت، ایثار و فداکاری مدافعان سلامت بهداشت و درمان که یادآور روزهای هشت سال دفاع مقدس و اخلاص و ایثار رزمندگان است، جمهوری اسلامی ایران را در میان کشورهای برتر در حوزه پیشگیری و مبارزه با کرونا قرار داده است.

خبرنگار: حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار