نمایندگان مجلس خواستار تجدید نظر در حداقل دستمزد تعیین شده کارگران شدند

تهران (پانا) - نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بیانیه ای خواستار تجدید نظر شورای عالی کار در تعیین میزان حداقل دستمزد کارگری شدند.

کد مطلب: ۱۰۳۶۶۷۶
لینک کوتاه کپی شد
نمایندگان مجلس خواستار تجدید نظر در حداقل دستمزد تعیین شده کارگران شدند

به گزارش ایرنا؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی؛ در جلسه علنی امروز چهارشنبه؛ در بیانیه ای تجدید نظر در میزان دستمزد تعیین شده کارگری را خواستار شدند.

در این بیانیه که توسط محمد علی وکیلی عضو هیات رییسه قرائت شد، ‌آمده است: «مشکلات کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی و مستمری بگیران در عرصه معیشتی نیازمند توجه بوده و نگاه ویژه ای می‌طلبد.

نمایندگان در این بیانیه افزودند: انتظار این عزیزان وضع حداقل دستمزد و مستمری متناسب با حداقل دستمزد وضع شده در تبصره ۱۲ بودجه سال ۹۹ یعنی ۲۸ میلیون ریال است.

در این بیانیه همچنین تاکید شده است: ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی جهت تاکیدات مقام معظم رهبری در توجه به معیشت همه اقشار خصوصا کارگران و تاکیدات دولت و حسب ماده ۴۱ قانون کار جمهوری اسلامی خواستاریم که شورای عالی کار با تجدید نظر در تصمیم اتخاذ شده و با در نظر گرفتن تورم ۴۱ درصدی اعلام شده توسط بانک مرکزی و با در نظر گرفتن این که به هیچ کارگری نباید کمتر از ۲۸ میلیون ریال حقوق داد موجبات رضایت کارگران زحمت کش را فراهم کنید.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار