ربوشه: آموزش تلویزیونی به مثابه یک پروژه درس پژوهی کشوری تداوم دارد

تهران (پانا) - سعیدربوشه، معاون آموزش ابتدایی شهر تهران با اعلام اینکه در مرحله دوم فراخوان جهاد آموزشی با حدود 110نفر از داوطلبان مصاحبه شد و تعداد20 آموزگار جدید به پروژه اضافه شد و ارایه تعداد 6 تدریس در یک روز، از تدوام فرآیند آموزش خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۳۶۶۶۲
لینک کوتاه کپی شد
ربوشه: آموزش تلویزیونی به مثابه یک پروژه درس پژوهی کشوری تداوم دارد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، سعید ربوشه گفت: در پی اعلام شرایط قرنطینه خانگی، پروژه مهم «آموزش تلویزیونی» ازطریق شبکه آموزش و برنامه فرصت برابر رسانه ی ملی ازتاریخ 10 /98/12 به مرحله اجرا گذاشته شد.

این پروژه در مرحله اول با «انتخاب حدود 20 آموزگار واجد صلاحیت حرفه ای معرفی شده از مناطق نوزدگانه شهرتهران»، «تدوین برنامه بودجه بندی درسی»، «تنظیم جدول زمان بندی حضور در صدا وسیما»، «برگزاری جلسات پیاپی اجرای تمرینی معلمان و نقد و بهبود شیوه تدریس ایشان» و ... به‌صورت فشرده آغاز و در مرحله دوم طی فراخوان جهاد آموزشی و مصاحبه با حدود 110نفر از داوطلبان و افزودن تعداد20 آموزگار جدید به پروژه و باتعداد 6ارائه تدریس در یک روز، تداوم یافت که باتعهد به شعار «آموزش تعطیل نیست» این فرایند همچنان با تلاش ومعاضدت آموزگاران ایثارگر، بدون وقفه، تا امروز حتی در روزهای تعطیل و مناسبتهای مذهبی و ایام نوروز استمرار داشته است.

وی افزود: مخاطب این 261 برنامه آموزشی تاکنون نه تنها دانش آموزان، بلکه خانواده ها و آموزگاران در سراسر کشور بوده اند و با توجه به نقدها، نقاط قوت و آسیبهای احتمالی بازخورد این پروژه عظیم ملی مثبت ارزیابی شده و در ایام قرنطینه جای خود را در مدرسه خانگی و کانون خانواده به خوبی بازکرده و اگرچه کافی نیست؛ اما بسیار موثر بوده و ضریب زیادی از امید و آرامش را به اولیا و دانش آموزان القا کرده است.

ربوشه خاطرنشان کرد: در این مقوله، کرونا تهدیدی بود که فرایند آموزش از طریق رسانه ملی را به یک فرصت مغتنم تبدیل کرد تا بعد از سالها، آموزگاران ابتدایی درقاب تلویزیون، فن تدریس و رویکردهای مهم ابتدایی از آنجمله تکالیف مهارت محور را به منصه نقد همگانی بگذارند و آموزش تلویزیونی به مثابه ی یک پروژه درس پژوهی به وسعت کشور ویژه آموزگاران متجلی و منشا اثر باشد.

وی از حمایت فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران و هنچنین زحمات احمدی، رئیس اداره تکنولوژی و دیگر همکاران حوزه معاونت ابتدایی کل مناطق شهر تهران که در پیشبرد این رخداد ملی و مدیریت دپارتمان های پایه ای همراهی کردند و همچنین آموزگاران جهادگر و اولیای همگام در این عرصه قدردانی و برای دانش آموزان در این نوع تجربه یادگیری آرزوی موفقیت کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار