تاثیر برجام بر اقتصاد ایران در مستند «تصمیم‌های سخت»

تهران (پانا) - مستند بلند «تصمیم‌های سخت» به کارگردانی سیدمهدی حسینی‌پور و امیر باشتی‌منفرد با محوریت تاثیر برجام بر اقتصاد ایران و خروج برخی شرکت‌های بین‌المللی از ایران آماده نمایش شد.

کد مطلب: ۱۰۳۶۶۰۸
لینک کوتاه کپی شد
تاثیر برجام بر اقتصاد ایران در مستند «تصمیم‌های سخت»

به گزارش روابط عمومی خانه مستند، در دو سال اخیر که از تصویب برجام و پس از آن لغو یکجانبه آن توسط کشور آمریکا می‌گذرد بیش از هرچیز تاثیر این موضوع بر اقتصاد ایران و تعاملات اقتصادی بین ایران و شرکت‌های بزرگ بین‌المللی مشهود شد و مستند بلند «تصمیم‌های سخت» تاثیر برجام بر اقتصاد ایران طی سال‌های 97 و 98 را به تصویر می‌کشد.

در این مستند که از مرحله پژوهش تا آماده‌سازی نهایی بیش از دو سال زمان صرف ان شده برای اولین بار برخی مقامات دولتی آلمان و فرانسه با حضور مقابل دوربین با تاثیر برجام بر مبادلات اقتصادی با ایران و از دلایل خروج بسیاری از شرکت‌های بین‌المللی از ترس تحریم‌های آمریکا از ایران صحبت کرده‌اند.

در بخشی مستند «تصمیم‌های سخت» شاهد هستیم که شرکت آلمانی «BASF» چگونه پس از تصویب برجام وارد بازارمالی ایران می‌شود و در ادامه بدلیل نقض برجام توسط آمریکا و به پیروی از این کشور علی رغم تمایل سران این شرکت مجبور می‌شود بازار ایران را ترک کند و در بخشی دیگر از آن به این پرسش بنیادی مطرح می‌شود که اساسا اقتصاد ایران باید شبیه کشورهایی نظیر کره‌جنوبی و ژاپن یک اقتصاد کاملا جهانی باشد یا یک اقتصاد درون زا و دو تفکر اقتصادی بین دولت‌های نهم و دهم و دولت‌های یازدهم و دوازدهم از این منظر مورد بررسی قرار‌ می‌گیرد.

مستند «تصمیم‌های سخت» در مدت زمان 52 دقیقه به کارگردانی سیدمهدی حسینی‌پور و امیر باشتی‌منفرد و تهیه‌کنندگی مجید عزیزی تولید شده در خانه مستند و محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار