ارائه چند راهکار تربیتی از زبان مدیرکل پیش‌دبستانی خطاب به اولیای نوآموزان

تهران (پانا) - مدیر کل دفتر آموزش پیش‌دبستانی در پی شیوع کووید 19 با بیان چند راهکار ساده تربیتی از والدین خواست بیش از پیش به حالات روانی کودکان و نوآموزان توجه کنند.

کد مطلب: ۱۰۳۶۵۸۵
لینک کوتاه کپی شد
ارائه چند راهکار تربیتی از زبان مدیرکل پیش‌دبستانی خطاب به اولیای نوآموزان

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش ابتدایی، رخساره فضلی مدیرکل دفتر آموزش پیش‌دبستانی در پی شیوع کووید 19 با بیان چند راهکار ساده تربیتی از والدین خواست بیش از پیش به حالات روانی کودکان و نوآموزان توجه کنند.

او با بیان این نکته که کودکان به روش‌های مختلفی نسبت به فشار روانی واکنش نشان می‌دهند، گفت: «ممکن است کودکان بازی و کارهای شخصی خود را کمتر بدون حضور و حمایت والدین یا خواهر و برادرهای بزرگتر انجام دهند، به والدین وابسته شوند، بی‌حوصله، گوشه‌گیر، عصبانی یا بی‌قرار باشند و... . در این گونه مواقع ضرورت دارد با کودکان خود با مهربانی صحبت کنید، به درخواست‌های آن‌ها پاسخ مناسب دهید، به نگرانی‌های آن‌ها گوش کنید و به آن‌ها اطمینان خاطر دهید. روزانه با برنامه‌ای منعطف، با کودکان بازی کنید، تاب‌آوری خود را بیشتر و سعی کنید با اعضای خانواده با آرامش و صمیمیت برخورد کنید.»

فضلی افزود: «تا حد ممکن برنامه‌های روزمره و منظم کودک‌تان را ادامه دهید. در محیط‌ خانه برنامه‌های جدید برایش تدارک ببینید. از بازی‌های خلاق و جذاب استفاده کنید. از آن‌ها بخواهید روزانه از تولیدات خود نمایشگاهی برگزار کنند و دیگران را برای بازدید دعوت کنند. خلاقیت و تولید مبتنی بر علایق شخصی را تشویق کنید. با طرح سوالات ساده آن‌ها را به چالش بکشید. فعالیت‌ها را تغییر دهید تا مانع خستگی و کاهش انگیزه آن‌ها شود.»

او درباره گفت‌وگو با فرزندان گفت: «در مورد شرایط سخت این روزها با کودک خود صادقانه صحبت کنید، اما واقعیت‌ها را با کلامی آرام، ساده و صمیمی برایش توضیح دهید و بیش از بیان آسیب‌ها و علائم بیماری؛ بر راه‌های پیشگیری تاکید کنید. تا حد امکان از ایجاد نگرانی و جدا کردن کودکان از خودتان اجتناب کنید. چنانچه به هر دلیل مجبور به ترک منزل یا بستری در بیمارستان شدید، با کودک‌تان تماس داشته باشید و به او اطمینان دهید که دوستش دارید.»

فضلی در پایان بیان کرد: «امید است با رعایت نکات تربیتی و بهداشتی؛ شرایط موجود را با آرامش و سلامت پشت سر بگذاریم و فردایی بهتر و روشن‌تر را تجربه کنیم؛ فردایی که به دست کودکان امروز ساخته خواهد شد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار