دستگیری سارق خاک طلا

تهران (پانا) - رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری کارگر کارگاه طلاسازی در محدوده شهر ری خبرداد و گفت این کارگر با سرقت خاک‌های طلا بیش از ۸ میلیارد ریال پول به جیب زده بود.

کد مطلب: ۱۰۳۶۵۶۷
لینک کوتاه کپی شد
دستگیری سارق خاک طلا

به گزارش سایت پلیس، سرهنگ کارآگاه کرم یوسفوند ادامه داد: ۲۰ اسفند ماه سال گذشته پرونده‌ای به دستور دادگاه «فشافویه» به پایگاه نهم پلیس آگاهی ارجاع شد که شاکی پرونده با حضور در پایگاه اظهار کرد که مدتی است از کارگاه طلاسازی‌اش سرقت صورت می‌گیرد اما هیچ گونه سرنخی از سارق یا سارقان ندارد.

رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران افزود: با ثبت اظهارات شاکی کارآگاهان ضمن انجام تحقیقات لازم محل سرقت را مورد بازرسی و بازبینی قرار دادند و مشخص شد هیچ گونه آثار جبری و تخریب مبنی بر ورود سارق یا سارقان به کارگاه مالباخته وجود ندارد. بر همین اساس فرضیه داخلی بودن سرقت قوت گرفت و در این خصوص بررسی‌های لازم انجام و پس از انعکاس موضوع به مرجع قضائی دستور تحقیقات از کارگران شاغل در کارگاه اخذ و تحقیقات لازم از آنان شروع شد.

وی در ادامه اظهارکرد: در تحقیقات پلیسی، یکی از کارگران به نام " حمید " ۴۳ ساله اظهارات ضد و نقیضی ارائه کرده و دچار دستپاچگی بود که ظن کارآگاهان به نامبرده بیشتر شد. در ادامه تحقیقات پلیسی، حمید لب به اعتراف گشود و اظهار کرد که در اوایل ساعت کاری و صبح زود هنگامی که سایر کارگران حضور نداشتند، خاک‌های طلا را سرقت کرده و از داخل صافی عبور داده و حدود ۴۰ گرم به ارزش تقریبی ۲۵ میلیون تومان طی سه مرحله سرقت کرده است.

یوسفوند تصریح کرد: متهم در ادامه اعترافات اظهار کرد که از حدود ۱۰ ماه قبل شروع به سرقت از کارگاه کرده و تا زمان دستگیری ۳ کیلوگرم خاک طلا سرقت کرده و آن‌ها را به شخصی به نام "ناصر" فروخته و تاکنون مبلغ ۲۴۴ میلیون تومان پول بابت فروش خاک طلاهای سرقتی دریافت کرده است.

وی در ادامه به شناسایی مخفی‌گاه ناصر در اسلامشهر اشاره و اظهارکرد : با دستور قضائی متهم در مخفیگاهش دستگیر و برای تحقیقات تکمیلی به پلیس آگاهی منتقل شد.

رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی با بیان اینکه ناصر در تحقیقات اولیه به خرید خاک طلاها از حمید اعتراف کرد، گفت: ۲۵ سال است که حمید را می‌شناسد و از سال ۱۳۹۴ حدود ۷ کیلوگرم خاک طلا از وی خریده است.

یوسفوند در پایان اظهارکرد: در بازرسی از محل سکونت ناصر مقادیری خاک طلا و یک گالن اسید مربوط به کارگاه طلاسازی کشف شد و کارشناسان ارزش ریالی این سرقت را بیش از ۸ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند همچنین متهمان با صدور قرار قانونی از سوی مقام قضائی روانه زندان شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار