برای نخستین بار در کشور

ابداع سامانه تونل ضدعفونی با ازن در تبریز

تبریز(پانا) - سامانه ضدعفونی با ازن، توسط یکی از کارمندان شهرداری تبریز ابداع و در اختیار عوامل آتش نشانی قرار گرفت.

کد مطلب: ۱۰۳۶۵۳۰
لینک کوتاه کپی شد
ابداع  سامانه تونل  ضدعفونی با ازن در تبریز

به گزارش ایرنا، این سامانه ضدعفونی ازن به صورت مکانیزه بدون نیاز به مواد ضدعفونی کار و ویروس را در لحظه نابود می کند و ۳۲۰۰ برابر سریعتر و ۶۰ برابر قویتر از محلول های ضدعفونی عمل می کند.

قائم مقام شهردار تبریز گفت: تونل ضدعفونی با سامانه ازن، آسیب کمتری به افراد، خودروها و محیط زیست وارد می کند.

رسول موسایی اعلام کرد: از این نوع تونل ضدعفونی خودرو، در چند نقطه از سطح شهر ایجاد می‌کنیم که همشهریان می توانند از آن برای ضدعفونی خودروهای خود استفاده کنند.

وی، ماموریت‌ اصلی شهرداری را کمک به قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا معرفی و اظهار کرد: در این ارتباط سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی و اداره کل سلامت شهرداری تبریز متولی است و همچنان ضدعفونی معابر و مبلمان سطح شهر ادامه دارد.

موسایی همچنین گفت: گندزدایی تجهیزات و تاسیساتی که در سطح شهر به مردم ارائه خدمت می کنند، از جمله سیستم حمل و نقل، مترو، اتوبوسرانی و پایانه مسافری همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه برخی از سازمان ها و شرکت های شهرداری که به ویژه منبع درآمد برای تأمین اعتبار پروژه‌های عمرانی بود، تعطیل یا نیمه‌ تعطیل است، ادامه داد: به جهت اینکه سلامتی شهروندان برای ما در اولویت قرار دارد، جزو اولین شهرهایی بودیم که تصمیم گرفتیم برخی خدمات همچون مترو، اتوبوسرانی و پایانه مسافربری را متوقف کنیم.

موسایی به اقدامات شهرداری برای تأمین امنیت همکاران آتش‌نشانی و خدمات شهری اشاره و تأکید کرد: سلامت و امنیت آتش‌نشانان برای ما مهم است و قطعا تجهیزات مورد نیاز آتش‌نشانان، عوامل خدمات اجرائی و شهری به طور کامل تامین و همچنین برای چند ماه آینده مواد ضدعفونی کننده سطوح به میزان کافی تهیه شده است.

وی گفت: این تونل ضد عفونی دو منظوره با سیستم ازن، روزانه از ساعت ۱۱ تا ۱۳ و ۱۷تا ۱۹ در محل ایستگاه شماره ۲۲ آتش شنانی تبریز در اختیار شهروندان است.

طبق اعلام محمدحسین کوه کمری، سازنده این سامانه ضدعفونی، کشورهای آسیای شرقی همچون کره، ژاپن و چین از این سیستم استفاده کرده‌ اند و و مورد تأیید سازمان بهداشت جهانی قرار گرفته است که برای اولین بار در کشور، این دستگاه در تبریز نصب شده است.

وی گفت: این دستگاه کاملا بومی بوده و هیچگونه قطعه و یا مواد خارجی ندارد و انتظار می‌رود در تمامی ادارات پرتردد و معابر پرازدحام شهر نیز نصب شود.

ازن (O۳) یا آلوتیپ سه اتمی اکسیژن، یک گاز ناپایدار است که به طور وسیع به منظور ضدعفونی و اکسیداسیون مورد استفاده قرار گرفته است. ازن، قدرت حلالیت نسبتا خوبی در آب دارد، به طوریکه در مقایسه با اکسیژن در حدود ۲۰ برابر قابلیت حلالیت بیشتری دارد.

لازم به ذکر است، گاز ازن می تواند کپک ها، باکتری ها و ویروس ها را تخریب کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار