آیا کارمندان بعد از کرونا خواهان دورکاری هستند؟

تهران (پانا)‌- محققان دریافتند که صرفه‌جویی در وقت و زمان مهمترین مزایای دورکاری و عدم تعامل با دیگران از معایب این طرح در روزهای کرونایی است.

کد مطلب: ۱۰۳۶۴۲۶
لینک کوتاه کپی شد

به‌گزارش ایسنا و به‌نقل از اینسایدر، کارمندان رومانی از دورکاری به‌دلیل صرفه‌جویی در وقت و هزینه راضی هستند، اما تعامل با همکاران را ازدست‌ داده‌اند.

دورکاری می‌تواند مزایا و معایبی داشته باشد. از مهمترین مزایای دورکاری در ایام قرنطینگی، کاهش ترافیک و صرفه‌جویی در وقت و هزینه است که بسیاری از کارمندان رومانیایی آن را عنوان کردند.

البته فقدان معاشرت مستقیم با همکاران و تفکیک زمان شخصی از زمان کاری از مهمترین معایب دورکاری است.

پاسخ‌دهندگان این تحقیق به‌طور متوسط 36 سال سن داشتند و در بخش‌های مختلف مانند خدمات حرفه‌ای (24 درصد)، مالی (18 درصد)، املاک و مستغلات (17 درصد) یا فناوری و ارتباطات مشغول به کار بودند.

پاسخ‌دهندگان این تحقیق قبل از تکمیل پرسشنامه، به مدت 15 روز دورکاری را آغاز کرده بودند.

بیش از 80 درصد از پاسخ‌دهندگان از صرفه‌جویی زمان در ترافیک راضی بودند. بعدازآن، صرفه‌جویی مالی با میزان 49 درصد بود و به‌دنبال آن، تعادل کار وزندگی برای 43 درصد، آزادی بیشتر برای مدیریت ساعت کاری برای 40 درصد و همچنین زمان استراحت اضافی برای 33 درصد افراد در این بررسی مشهود بود.

از طرف دیگر، مهمترین نقطه‌ضعف برای دورکاری که 74 درصد از پاسخ‌دهندگان آن را اعلام کردند، عدم معاشرت مستقیم با همکاران بود و بعدازآن، مشکلات مرتبط با حرفه 44 درصد، کمبود فضای مناسب برای کار 33 درصد و کمبود ظرفیت تمرکز به دلیل عوامل مزاحم در خانه را 33 درصد مطرح کردند.

همچنین موضوعات دیگر مرتبط با مشکلات در مدیریت ارتباط با مشتری و همکاران را 29 درصد، مسائل فنی 26 درصد و عدم بازخورد مستقیم درباره فعالیت انجام‌شده را 24 درصد ذکر کردند.

نتایج این بررسی نشان داد که 38 درصد از پاسخ‌دهندگان، دورکاری را عالی یا بسیار خوب و 34 درصد نیز خوب می‌دانستند و 28 درصد هم اظهار نارضایتی کردند.

با این‌ حال، تنها 3 درصد از پاسخ‌دهندگان ترجیح دادند که بعد از شکست کرونا و برداشتن محدودیت‌های اعمال‌شده در زمینه بیماری همه‌گیر کووید 19 دورکاری کنند، 39 درصد از آنان ترجیح دادند که چهار روز در هفته را در محل کار و یک روز را دورکاری کنند، در حالی‌که 27 درصد ترجیح دادند تنها سه روز در هفته به محل کار بروند و دو روز را دورکاری کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار