بیمارستان های عاری از کرونای گیلان کدامند؟

وضع ابتلا به کرونا در گیلان، بهتر از اسفند ماه است

رشت (پانا) - نماینده وزیر بهداشت در گیلان، با اشاره به دغدغه مردم با بیماری های خاص و اورژانسی و نیازمند عمل های جراحی، اعلام کرد بیمارستان های خصوصی و تعدادی از بیمارستان های دولتی، اکنون عاری از کرونا هستند و می توانند به سمت درمان مردم بروند.

کد مطلب: ۱۰۳۶۴۰۶
لینک کوتاه کپی شد
بیمارستان های عاری از کرونای گیلان کدامند؟

به گزارش ایسنا، محمدحسین قربانی با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در گیلان، اظهار کرد: قدردان مردم و مدیران اجرایی استان گیلان هستیم که در این بحران خوش درخشیدند و همکاری لازم را با یکدیگر داشتند.

وی با بیان اینکه در هفته های نخست بحران کرونا حجم عظیمی از مردم متوجه بیمارستان ها شدند و تلفات زیادی داشتیم، افزود: اگر تدبیر و همکاری مردم نبود، باید هزینه های بیشتری متحمل می شدیم، زیرا زیرساخت های بهداشتی و درمانی استان آمادگی برخورد با چنین بحرانی را نداشت، اما اکنون شرایط ما به نسبت اسفند ماه خوب است.

نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گیلان، با تاکید بر تداوم رعایت اصول بهداشت فردی و ماندن و در خانه و فاصله گذاری اجتماعی، گفت: مردم در قالب طرح فاصله گذاری هوشمند و رعایت طبقه بندی مشاغل نیز می توانند فعالیت اقتصادی خود را آغاز کنند.

قربانی، با اشاره به روند نزولی کرونا در گیلان، متذکر شد: اگر روند رعایت اصول بهداشت فردی و قرنطینه خانگی رعایت شود، شاهد پیک کرونا نخواهیم بود.

وی کرونا را یک ویروس مهاجم، وحشی و نوپدید دانست و اضافه کرد: کرونا هیچگونه حد و مرزی را نمی شناسد، بنابراین مردم در خط مقدم مقابله با این بیماری هستند و اگر امکانات دولتی فراوان هم داشته باشیم، این مردم هستند که باید بهداشت فردی را رعایت کنند.

نایب رئیس اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با اشاره به گزارشات اولیه سازمان بهداشت جهانی مبنی بر نقش ۴۱ درصدی حضور مردم در مراکز درمانی در انتقال کرونا، عنوان کرد: اکنون مردم با یک فضای حفاظت شده وارد فضای بیمارستانی می شوند که تاثیر بسزایی در نزول مبتلایان داشت. امروز نیز نقش ۴۰ درصدی استفاده از حمل و نقل عمومی در انتقال کرونا اعلام شده است تا مردم کمتر بیرون از خانه بیایند.

وی با اشاره به دغدغه مردم با بیماری های خاص و اورژانسی و نیازمند عمل های جراحی، خاطرنشان کرد: به دنبال بحران کرونا در استان، بیمارستان های خصوصی ۷۵ درصد ظرفیت خودشان را در اختیار درمان بیماران کرونایی گذاشتند، اما اکنون بیمارستان های خصوصی عاری از کرونا هستند و می توانند به سمت درمان مردم بروند. تعدادی از بیمارستان های دولتی نیز آزاد هستند.

قربانی با بیان اینکه بیمارستان های پورسینا، حشمت، ۱۷ شهریور و الزهرا در رشت عاری از بیماران کرونایی هستند، گفت: حدود سه بیمارستان اختصاص به کرونا دارد، بنابراین مردم برای درمان های خاص و اورژانسی می توانند به بیمارستان های مذکور مراجعه کنند. متاسفانه برخی از افراد قلبی و عروقی از ترس کرونا به بیمارستان مراجعه نمی کنند و دچار مشکل می شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار