بهره‌گیری از ظرفیت مساجد برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی

کرج (پانا) - امام جمعه فردیس با بیان اینکه مساجد در ماه رمضان نباید تعطیل شود، گفت لازم است با پخش اذان از بلندگوی مساجد و جمع آوری کمک‌های مردمی برای کمک به اقشار آسیب پذیر در مساجد انجام شود.

کد مطلب: ۱۰۳۶۳۶۵
لینک کوتاه کپی شد
بهره‌گیری از ظرفیت مساجد برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی

به گزارش فارس، حجت الاسلام علی اکبر ایمانی پیش از ظهر امروز در نخستین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان فردیس که در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد، ضمن تبریک سال نو و اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری(مدظله) در خصوص رزمایش کمک به نیازمندان گفت: اجرای این رزمایش لبیک به پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

وی افزود: در این راستا و به منظور اجرای بهتر رزمایش مواسات و یاری رساندن به اقشار ضعیف جامعه اولین نشست شورای فرهنگ عمومی، با رعایت موارد مورد تاکید وزارت بهداشت برگزار شد.

وی با تاکید بر لزوم انفاق و کمک به اقشار آسیب پذیر در شرایط کنونی، بیان کرد: رزمایش مواسات با محوریت ائمه جماعات و پایگاه‌های بسیج انجام می‌شود و این امر تا کنون به صورت خودجوش و به خوبی انجام شده که باید فعال تر شود.

امام جمعه فردیس با بیان اینکه مساجد در ماه رمضان نباید تعطیل شود، تاکید کرد: لازم است با پخش اذان از بلندگوی مساجد و جمع آوری کمک‌های مردمی برای کمک به اقشار آسیب پذیر در مساجد انجام شود.

وی شناسایی اقشار آسیب دیده از وضعیت کرونا را مورد تاکید قرار داد و افزود: افرادی همچون کارگران روز مزد و یا بسیاری از اصناف که در گذران زندگی دچار مشکل شدند باید شناسایی شوند و از سویی کمک‌های جمع آوری شده باید با حفظ شان و جایگاه آنها به دستشان برسد.

حجت الاسلام ایمانی اجرای رزمایش بیولوژیک و کمک به اقشار آسیب پذیر به صورت فراگیر و همگانی را ضروری دانست و افزود: این رزمایش باید همه شهرستان را تحت پوشش قرار دهد و از طریق فراخوان و تبلیغات وسیع در فضای مجازی، مردم به مشارکت دعوت شوند.

وی ادامه داد: با استفاده از ظرفیت مجموعه اداری و اجرایی شهرستان، حداقل ۱۰ هزار بسته حاوی لوام مورد نیاز مردم تهیه خواهد شد که این میزان پاسخگوی نیاز جمعیت فردیس نیست و مشارکت همگانی مردم را می‌طلبد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان فردیس بر لزوم استفاده از ظرفیت خیران شهرستان تاکید کرد و گفت: باید کمک های افراد توانمند و خیر را در این راستا جمع آوری و ساماندهی کنیم.

وی یادآور شد: اجرای رزمایش مواسات و مشارکت در کمک به نیازمندان، لبیکی به پیام مقام معظم رهبری است وباید همه پای کار بیایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار