در گفت‌وگو با پانا

کارشناس والیبال ایران: والیبال ایران نیاز به مربی خارجی سطح اول جهان دارد؛ والیبال صربستان مرجع خوبی برای ما نخواهد بود

سطح مربی‌های ایرانی قابل قبول است اما در رده بزرگسالان مربی خارجی بهتر است

تهران (پانا) - ملی‌پوش سابق تیم ملی والیبال ایران معتقد است به رغم بالا بودن سطح مربی‌های ایرانی، تیم ملی والیبال ایران نیاز به سرمربی سطح یک خارجی دارد.

کد مطلب: ۱۰۳۶۳۶۳
لینک کوتاه کپی شد
کارشناس والیبال ایران: والیبال ایران نیاز به مربی خارجی سطح اول جهان دارد؛ والیبال صربستان مرجع خوبی برای ما نخواهد بود

پس از فسخ قرارداد فدراسیون والیبال ایران با ایگور کولاکوویچ سرمربی تیم ملی والیبال ایران، فدراسیون این روزها به دنبال جذب مربی خارجی است. البته برخی از کارشناسان معتقدند بهتر است در شرایط فعلی به مربیان ایرانی اعتماد کنیم و نیمکت تیم ملی را با آن‌ها بسپاریم. چراکه همزمان با رشد والیبال در ایران مربیان هم ارتقا پیدا کرده‌اند.

جهانگیر سید عباسی در گفت‌وگو با پانا درباره انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال ایران گفت: من با مربی ایرانی موافق نیستم و برای این نظرم هم دلیل دارم. من خودم یک مربی ایرانی هستم و قصد ندارم عملکرد همکارانم را زیر سؤال ببرم اما فکر می‌کنم در شرایط فعلی بهتر است به گزینه‌های خارجی فکر کنیم. در حال حاضر والیبال ما به‌اندازه‌ای رشد کرده که نیاز به مربی سطح اول دنیا دارد؛ بنابراین بعد از ولاسکو هر مربی که روی کار آمد پاسخگوی نیاز والیبال ایران نبود.

وی ادامه داد: البته همزمان با رشد والیبال مربیان ایرانی هم ارتقا پیدا کرده‌اند و موفقیت‌های خوبی را هم به دست آوردند. تیم‌های پایه ما در رده جوانان و نوجوانان توانستند قهرمان جهان شوند و این نشان می‌دهد سطح مربیان ایرانی قابل قبول است اما در رده بزرگسالان به این خاطر که بازیکنان تیم ملی در بالاترین سطح دنیا حضور دارند بنابراین بهتر است با مربی خارجی کار کنند. من اعتقاد دارم باید مربی در والیبال ایران روی کار بیاید که جزو چهار یا پنج مربی برتر دنیا باشد.

ملی‌پوش سابق تیم ملی والیبال ایران در پاسخ به این سؤال که فدراسیون والیبال معتقد است برای انتخاب سرمربی تیم ملی زمان کافی در اختیار دارند بنابراین نباید عجله کنند؛ گفت: من چنین نظری ندارم اگرچه کرونا شرایط سختی را در ورزش دنیا به وجود آورده است اما یارگیری و انتخاب مربی تعطیل نیست و خیلی از تیم‌های بزرگ دنیا در حال جذب بازیکن و سرمربی هستند؛ بنابراین بهتر است فدراسیون والیبال هم کار را شروع کند و با گزینه‌های مورد نظر خود مذاکره کند. من فکر می‌کنم داورزنی با توجه به تجربه‌ای که دارد گزینه‌هایی هم مد نظرش دارد و به زودی کار را شروع خواهد کرد.

سید عباسی تأکید کرد: اگر تیم ملی در نیمسال اول سال 99 برنامه‌ای نداشته باشد و در نیمسال دوم هم بازیکنان درگیر مسابقات لیگ باشند برای آمادگی المپیک زمان زیادی در اختیار نخواهند داشت، به همین خاطر با توجه به اهمیت موضوع باید کار را به زودی شروع کنیم.

کارشناس والیبال ایران در پاسخ به این سؤال که بعد از ولاسکو عملکرد فدراسیون والیبال در انتخاب سرمربی چندان قابل قبول نبوده و مربیان بلوک شرق می‌‌توانند والیبال ایران را ارتقا دهند گفت: من بارها گفته‌ام که والیبال کشور صربستان مرجع خوبی برای والیبال ایران نیست، در حال حاضر تیم‌های بزرگ دنیا ایتالیا، آمریکا، برزیل و لهستان هستند و مربیان صربستانی پاسخگوی والیبال ما نخواهند بود بنابراین باید از بازیکنان مربیان سطح اول دنیا استفاده کرد.

وی در پایان گفت: حضور تیم ملی والیبال در المپیک یک امتیاز ویژه محسوب می‌شود و خیلی از مربیان سطح یک دنیا اگرچه عملکرد قابل قبولی دارند اما در المپیک حضور پیدا نکردند و به همین خاطر تمایل دارند که در تیمی حضور داشته باشند که میدان المپیک را پیش‌رو داشته باشد بنابراین مسئولان فدراسیون والیبال می‌توانند از این امتیاز ویژه استفاده کنند. اصلاً لزومی ندارد یک مربی که هدایت تیم ملی والیبال را بر عهده می‌گیرد در اروپا مربی‌گری نکند به نظرم بهتر است حتی مربی سطح اول به والیبال ایران بیاید و اگر در اروپا و لیگ اروپا هم حضور داشته باشد منافات ندارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار