مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر:

معلمان تهدید کرونا را به فرصت تبدیل کنند

بوشهر(پانا)_ مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر می گوید فرهنگیان با اقدامات مبتکرانه، تعطیلات کرونایی را به فرصتی برای آموزش بهتر دانش آموزان تبدیل کنند.

کد مطلب: ۱۰۳۶۳۳۱
لینک کوتاه کپی شد
معلمان تهدید کرونا را به فرصت تبدیل کنند

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر، علیمراد کرمی در نشست با معاونین پرورشی و تربیت بدنی شهرستان ها و مناطق استان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به تعطیلی اجباری مدارس به دلیل شیوع ویروس کرونا گفت: با تعطیلی مدارس برای ادامه فعالیت های درسی، آموزش های مجازی و از راه دور در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش استان بوشهر با اقدامات ابتکاری همچون شبکه اینترنتی شتاب پیشگام آموزش مجازی در کشور بوده است.

کرمی با بیان اینکه نقطه پایان بیماری کرونا نامشخص است و ممکن است تا ماه ها این بیماری به درازا بکشد، اظهار کرد: در این شرایط موظف هستیم برای تحقق اهداف تعلیم و تربیت از ظرفیت فضای مجازی استفاده بهینه تری داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به راه اندازی شبکه آموزشی دانش آموزی(شاد) تصریح کرد: این شبکه اقدامی نو در آموزش و پرورش است که با آسیب شناسی و رفع مشکلات احتمالی، می تواند نقشی مهم در تصیم گیری های آینده برای استمرار فرایند تعلیم و تربیت داشته باشد.

وی با بیان اینکه فعالیت های پرورشی جزء الزامات سند تحول بنیادین است، گفت: در دوره تعطیلات کرونایی نباید فعالیت های پرورشی تعطیل شود بلکه مربیان پرورشی و مشاورین مدارس باید با بروز خلاقیت تهدید کرونا را به فرصت تبدیل کنند و برنامه های خلاقانه اجرا کنند.

کرمی ادامه داد: باید با بازنگری و بازاندیشی در عملکردمان بتوانیم با فعالیتی مضاعف شرایط مناسبتری برای علم آموزی دانش آموزان فراهم کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز در این نشست با بیان اینکه تعلیم و تربیت با تعطیلی مدارس، تعطیل شدنی نیست، اظهار کرد: معتقدیم که تربیت محدود به مکان و زمان خاصی نیست و در هر زمان و مکانی که به رشد فضائل اخلاقی انسان کمک کند، تربیت اتفاق افتاده است .

سیروس فتحی افزود: در دوره تعطیلات کرونایی در شبکه تلویزیون اینترنتی آموزش و پرورش بوشهر(شتاب) برنامه های متعدد تربیتی و مشاوره ای را اجرا کردیم.

وی اضافه کرد: همچنین در این دوره با اجرای طرح ابتکاری "صدای مشاور" به دانش آموزان و خانواده ها مشاوره های لازم ارائه شده است که خوشبختانه با بازخوردهای مثبت خانواده ها همراه بوده است.

فتحی با اشاره به راه اندازی شبکه آموزشی دانش آموزان(شاد) به عنوان یک مدرسه رسمی مجازی گفت: در این شبکه باید فعالیت های رسمی مدرسه همچون قرائت قرآن و سرود جمهوری که بخشی از صف صبحگاه بوده، همچون گذشته انجام شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر ارتباط مستقیم با مدیران مدارس را یکی از فرصت های ایجاد شده در شبکه شاد دانست و خاطرنشان کرد: معاونین وکارشناسان حوزه پرورشی و امور تربیتی باید از این ظرفیت برای تحق اهداف و اجرای بهتر برنامه ها استفاده کنند.

وی در خصوص نحوه برگزاری مرحله کشوری مسابقات پرورشی دانش آموزی گفت: چون زمان پایان بیماری کرونا مشخص نیست به همین دلیل نمی توان در این خصوص نظری قطعی داده شود.

فتحی ادامه داد: اگر چه برگزاری مسابقات گروهی مثل سرود و تئاتر امکان‌پذیر نیست اما آثار برتر در رشته های انفرادی برای ارزیابی و داوری در مرحله استانی ارسال شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر از اجرای کامل اردوی راهیان نور در این استان خبر داد و گفت: در حالی که در برخی از استان ها اعزام دانش آموزان به اردوی راهیان نور به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شده است، خوشبختانه به یاری و کمک شهدا، موفق شدیم پیش از شروع تعطیلی مدارس، همه دانش آموزان را به مناطق جنگی اعزام کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار