پورمحمود: فرآیند هدایت تحصیلی باید از دوره ابتدایی شروع شود

تهران( پانا) - طاهره پورمحمود، سرپرست معاونت پرورشی و تربیت بدنی منطقه 17 در جلسه مشترک معاونت های پرورشی و تربیت بدنی و آموزش متوسطه بر فاصله گرفتن دانش آموزان از حافظه محوری و سوق دادن آنها به سمت مهارت محوری تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۰۳۶۲۷۴
لینک کوتاه کپی شد
پورمحمود: فرآیند هدایت تحصیلی باید از دوره ابتدایی شروع شود

به گزارش کارشناس اطلاع رسانی و روابط عمومی منطقه ۱۷ پورمحمود، سرپرست معاونت پرورشی و تربیت بدنی در این جلسه با تاکید بر فاصله گرفتن دانش آموزان از حافظه محوری و سوق دادن آنها به سمت مهارت محوری، افزود: مدیریت خوب و مناسب برنامه‌های مربوط به هدایت تحصیلی دانش آموزان می تواند گام موثری در راستای تولید نیروی انسانی کارآمد و مهارت محور باشد.

وی در ادامه گفت: با عنایت به اینکه آموزش و پرورش مهمترین نهاد در تربیت و تولید نیروی انسانی است، توجه به این مهم می‌تواند بسترهای لازم را جهت تحقق شعار جهش تولید و اجرای فرامین مقام معظم رهبری ایجاد کند و این موضوع با فعالیت خوب همکاران ما در حوزه مشاوره تحصیلی و شغلی در اداره و مدارس میسر است.

سرپرست معاونت پرورشی و تربیت بدنی منطقه تاکید نمود: هفته معرفی مشاغل فرصتی مناسب جهت جمع بندی دانسته های قبلی دانش آموزان و ارائه اطلاعات تکمیلی به آنها برای انتخاب رشته مناسب و ادامه تحصیل آنها در دوره های بالاتر است.

وی اشاره کرد: امسال هیچ کدام از فعالیت های هفته معرفی مشاغل به سبب تعطیلی‌ مدارس متوقف نخواهد شد،بلکه با قوت بیشتر به صورت مجازی در بستر های مناسب به دانش آموزان و اولیای آنها ارائه می گردد. در حال حاضر محتوای خوبی آماده گردیده و طی روزهای آینده برنامه کارشناسی مشاوره مطابق با روز شمار هفته معرفی مشاغل جهت ارائه به صورت مجازی هفته آماده می شود.

پورمحمود در پایان با بیان اینکه فعالیت‌های مربوط به هدایت تحصیلی مختص دوره متوسطه اول نیست، تاکید کرد: این فعالیت‌ها باید از دوره ابتدایی شروع گردد و برنامه‌های متناسب با جنسیت و سن دانش‌آموزان در دوره‌های مختلف به آنها ارائه گردد تا دانش آموزان بتوانند با شناخت بیشتری جهت انتخاب رشته تحصیلی مناسب و موی سر زندگی خود در آینده تصمیم بگیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار