فرماندار زنجان در نشست ویدئو کنفرانسی گفت:

پویش‌های مردمی استان زنجان در ایام کرونا، درسطح کشور سرآمد بوده است

زنجان(پانا) - نشست ویدئوکنفرانس رضا عسگری، فرماندار زنجان با اصحاب رسانه برگزارشد و در این جلسه از اقدامات انجام شده برای کنترل ابتلا به ویروس کرونا گزارشی را به خبرنگاران ارائه کرد.

کد مطلب: ۱۰۳۶۲۷۰
لینک کوتاه کپی شد
پویش‌های مردمی استان زنجان در ایام کرونا، درسطح کشور سرآمد بوده است

در ابتدای جلسه، اسماعیل رحمانی، مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زنجان، گزارشی از آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در زنجان ارائه داد.

رحمانی گفت: «طبق گزارشهای ارسالی آمار تجمیعی مراجعه کنندگان 2253 نفر بوده است که از این تعداد 820 نفر طبق یافته‌های آزمایشگاهی، کرونا مثبت بوده‌اند و تعداد افراد بستری 301 مورد، موارد مثبت 24 ساعت گذشته 15 مورد، آمار افراد فوت شده 83 نفر و موارد ترخیص شده 628 نفر، در سطح استان تا آخرین ساعات 25 فروردین گزارش شده است.»

عسگری، فرماندار زنجان نیز در این جلسه ضمن قدردانی و تشکر از کادر درمان و علوم پزشکی گفت:«برای ایجاد فاصله گذاری اجتماعی، طبق تصمیم مسئولین و همکاری شورای ترافیک استان طرح زوج وفرد درمحدوده‌های خاص و پرترافیک سطح شهر اجرا شد. اجرای این طرح بیشتر در محدوده‌هایی بود که مشکلی برای رفت و آمد کارمندان ادارات و تأمین مایحتاج مردم ایجاد نمی‌کند. ارزیابی و مطالعات این طرح نیز همزمان با اجرای آن انجام می‌شود. این طرح تا پایان فروردین اجرا خواهد شد و تداوم اجرای آن به مصوبات ملی و تأثیر آن در کاهش ابتلا به بیماری کرونا بستگی خواهد داشت.»

عسگری در خصوص پراکندگی ابتلای بیماران به ویروس کرونا افزود: در مناطقی که ازدحام جمعیت بیشتر بوده و ارتباطات مردم بیشتر بوده، ابتلا به این بیماری نیز بیشتر بوده است. در کل باید در همه‌ نقاط شهر اجتماعات مردم کمتر شود.

عسگری با اشاره به پویش های مردمی انجام شده در سطح استان زنجان گفت: « مردم در این مورد واقعا کارهای با ارزشی برای مقابله با ویروس کرونا انجام دادند و همواره پشتیبان دانشگاه علوم پزشکی و کادر درمان بوده‌اند. اقدامات انجام شده در سطح استان از طریق پویش‌های مردمی هم در سطح کشور سرآمد بوده و هم الگویی برای سایر استانها بوده است. اولین پویش مردمی ضدعفونی کردن معابر و بحث دوم تولید تجهیزات مورد نیاز کادر درمان بود. ما شاهد ارتباط خوب پویش‌های مردمی و همکاری سازمانها بودیم، کنترل ورودیهای شهر از دیگر اقدامات پویش مردمی بود که توسط جوانان علاقمند انجام شد. کمک به معیشت خانواده‌های آسیب‌پذیر از دیگر اقدامات پویش‌های مردمی بود.»

عسگری افزود: «رزمندگان 8 سال دفاع مقدس به صورت خودجوش و با همکاری مردم با جمع‌آوری تخت از خانواده‌ها نقاهتگاه ایجاد کردند. سپس تولید گان و ماسک از طرف گروه های مختلف مردم انجام شد. سپس با نظارت دادگستری حسابهایی برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی ایجاد شد و تجهیزات مورد نیاز دانشگاه تأمین شد. اگر این کمک‌ها و همراهی مردم نبود، قطعا ما شرایط خوب کنونی را نداشتیم.»

عسگری در مرد نقاهتگاه‌ها گفت: « نقاهتگاه‌های استان با 1170 تخت در دو بخش هتل‌ها و ورزشگاههای استان ایجاد شدند. تاکنون در یکی از هتل‌های وابسته به نهادهای دولتی پذیرش بیمار داشته‌ایم. تجهیز این بخش به ستاد شهرستان فرمانداری برگزار شد. از سه مجموعه‌‍ ورزشی یکی از طرف سپاه به وسایل نقاهتگاهی، نیروی انسانی و تجهیزات درمانی مجهز شدند و آماده بهره برداری است. نیروهای این نقاهتگاه‌ها از رسته‌ی بهداشت و درمان سپاه هستند. یک ورزشگاه از طرف رزمندگان 8 سال دفاع مقدس تجهیز شد و یک مجموعه به موکب‌های هیئت‌های مذهبی واگذار و از طرف آنها تجهیز شد. همچنین، آشپزخانه‌ای با ظرفیت 10 هزار پرس غذا برای خدمت رسانی تدارک دیده شده است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار