مقاوم سازی 55 هزار مسکن در اردبیل

اردبیل (پانا) - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اردبیل گفت تاکنون بیش از 55 هزار واحد مسکونی در روستاهای استان مقاوم سازی شده است که این رقم بیش از 50 درصد واحد های کم دوام و بی دوام شناسایی شده توسط کارشناسان این بنیاد است.

کد مطلب: ۱۰۳۶۲۵۴
لینک کوتاه کپی شد
مقاوم سازی 55 هزار مسکن در اردبیل

به گزارش روابط عمومى بینیاد مسکن اردبیل، فرهاد سبحانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان اردبیل دارای 1029 روستای بالای 20 خانوار است که مطالعه و تهیه طرح کلیه روستاهای مذکور توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام یافته و حتی نزدیک به 100 روستای زیر20 خانوار استان هم عملیات مطالعه و تهیه طرح هادی آنها محقق شده است.

او افزود: در راستای بازنگری طرح هادی روستاهایی که زمان مطالعه و تهیه طرح آنها به بیش از ده سال گذشته می رسد نیز، بیش از 200 روستا در سطح استان بازنگری شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گفت: مسئولیت مهم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مبنی بر اهمیت ساخت و سازهای ایمن در سطح روستا و ضرورت مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستائیان با رویکرد عمران و آبادانی محیط روستایی و تامین امنیت و رفاه برای این قشر تلاشگر و تولید کننده مایحتاج جامعه،است.

سبحانی تصریح کرد: تاکنون بیش از 55 هزار واحد مسکونی در روستاهای استان مقاوم سازی شده است که این رقم بیش از 50 درصد واحد های کم دوام و بی دوام شناسایی شده توسط کارشناسان این بنیاد می باشد، بنابراین حرکت خوبی برای بهسازی مسکن روستاها در سطح استان صورت گرفته است.

او در ادامه در خصوص برنامه های مقاوم سازی مساکن شهری نیز گفت: برای شهرهای زیر25 هزار نفر جمعیت (بغیراز شهر توریستی سرعین) بحث مقاوم سازی واحدهای مسکونی با ارائه تسهیلات 400 میلیون ریال از طریق بانک های عامل و با سود 5 درصد در اقصی نقاط استان ارائه می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار