معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان:

انتصاب مدیران لایق و کارآمد منجر به بهره وری بیشتر می شود

کرمان(پانا) - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان در نشست مدیران و روسای آموزش و پرورش استان که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، گفت انتصاب مدیران لایق و کارآمد منجر به بهره وری بیشتر می شود.

کد مطلب: ۱۰۳۶۲۳۹
لینک کوتاه کپی شد
انتصاب مدیران لایق و کارآمد منجر به بهره وری بیشتر می شود

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، سید محمد حبیب اللهی، ضمن بیان مفهوم بهره وری سازمانی گفت: دستگاه آموزش و پرورش با توجه به نقشی که در پیشرفت جامعه دارد بدون توجه به بهره‌وری نمی تواند فعالیت های موثری انجام دهد، این دستگاه زنجیر ه ای متشکل از حلقه هایی است که هر کدام نقش موثر و کارآمدی دارند.

وی با اشاره به حلقه موثر مدرسه در این زنجیره افزود: مدیر مدرسه به عنوان فردی که هدف گذاری می کند و راهکار ارائه می دهد نقش بسیار مهمی در پیشرفت مدرسه و در نتیجه اعتلای نظام تعلیم و تربیت دارد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان گفت: برای تحقق اهداف سند تحول بنیادین، سند چشم‌انداز و منویات مقام معظم رهبری، بایستی مدیرانی توانمند و شایسته منصوب کنیم تا به بهره وری بیشتر کمک کنند.

حبیب اللهی با اشاره به فرایند انتخاب و انتصاب مدیران گفت: هرجا مدیری با برنامه و دارای راهبردهای موثر داشته ایم آن مجموعه خروجی خوبی داشته است.

وی خاطر نشان کرد: فرایند انتخاب و انتصاب مدیران ظرفیتی برای شناسایی و معرفی افراد متخصص و متعهد و بستری برای پیاده‌سازی اهداف سازمانی است که دستورالعمل آن باید به طور کامل اجرا شود و انحراف از دستورالعمل را باید علت خواهی کنیم.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به تولید اقلام بهداشتی که در هنرستان های برخی از شهرستان ها و مناطق استان در حال انجام است، گفت: از همه معلمان و دانش آموزانی که در این شرایط بحرانی در زمینه تولید لوازم بهداشتی و ضدعفونی تلاش می کنند قدردانی می کنم ضمن این که اجرای مطلوب آموزش مجازی هم نشانه شایستگی های فرهنگیان استان است.

حبیب اللهی تصریح کرد: در این روزهای کرونایی مدیران و معلمانی داشته ایم که با حضور خودشان در منزل دانش آموزانی که دسترسی به آموزش مجازی نداشته‌اند به آموزش از راه دور آنها کمک کرده‌اند که این اقدام هم در خور تحسین است.

وی گفت: اما آنچه امروز انتظار می رود این است که باید آموزش مجازی را انتخاب و کمک کنیم تا این نوزاد بالغ شود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان خاطرنشان کرد: هدایت تحصیلی موضوعی است که نمی‌توان از آن غافل شد، فعالیت هایی باید برای توسعه متوازن شاخه و رشته های تحصیلی انجام شود و اولیا و دانش آموزان باید آمادگی لازم را برای هدایت تحصیلی داشته باشند.

حبیب اللهی گفت: انتظاری که از همه شهرستانها و مناطق داریم این است که با توجه به محدودیت های موجود، تجهیزات، فضای آموزشی و منابع مدیریت شود تا برون سپاری به حداقل برسد، همچنین نیروها با توجه به تخصصشان در جایگاه خودشان به کار گرفته شوند.

وی به اهمیت کار پژوهش سراها اشاره کرد و گفت: اگر فضای فیزیکی جداگانه‌ای برای پژوهش سراها ایجاد شود نیرو اختصاص داده خواهد شد، در غیر این صورت آن پژوهش سراها نیاز به نیرو ندارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار