معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان مطرح کرد:

استمرار شبکه آموزشی دانش آموزان (شاد) حتی با بازگشایی مدارس

کرمان(پانا) - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان از تداوم و استمرار شبکه آموزشی دانش آموزان (شاد) حتی در بازگشایی مدارس خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۳۶۲۳۴
لینک کوتاه کپی شد
استمرار شبکه آموزشی دانش آموزان (شاد) حتی با بازگشایی مدارس

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، عباس ضیا در حاشیه بازدید از آموزش مجازی شبکه شاد مدرسه دخترانه معلم ناحیه یک کرمان گفت: بستر‌های اجرای برنامه آموزشی شبکه اجتماعی دانش آموزان در فضای مجازی برای دانش آموزان به دلیل شیوع بیماری کرونا فعال شده و ابزار‌های مناسب و ویژه با امنیت بالا و ساختار بسیار ساده در اختیار معلمان، دانش آموزان و اولیا قرار گرفته است.

وی با اشاره به این که ورود مدیران، معلمان و دانش آموزان دوره ابتدایی به پلت فرم اختصاصی آموزش و پرورش امکان پذیر شده است، افزود: مدیران، معلمان و دانش‌آموزان دوره ابتدایی، می‌توانند اپلیکیشن شاد را روی گوشی یا سیستم رایانه خود نصب کنند.

ضیا در ادامه بیان کرد: تاکنون بیش از ۷۰ درصد از معلمان و حدود ۳۰ درصد از دانش آموزان سراسر استان در این سامانه ثبت نام کرده اند که این میزان همچنان رو به افزایش است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه شبکه آموزشی شاد می‌تواند یک رویکرد منسجم و یکپارچه را در فرآیند آموزش برای دانش آموزان ایجاد کند، تصریح کرد: این شبکه فعالیت آموزشی دانش آموزان با هدایت معلمان حتی پس از بازگشایی مدارس به عنوان مکمل آموزشی، تداوم خواهد داشت.

ضیا با اشاره به اینکه این بستر آموزشی اکنون برای دوره ابتدایی فعالیت خود را آغاز کرده است، عنوان کرد: دانش آموزان دوره ابتدایی استان ۳۲۵ هزار نفر هستند که با احتساب دوره پیش دبستانی، ۵۰ هزار نفر دیگر به دوره‌های ابتدایی اول تا ششم افزوده می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان خبر داد: برای خانواده‌هایی که توانایی فراهم کردن زیر ساخت‌های مناسب برای ورود به این بستر آموزشی را ندارند، آموزش و پرورش درس نامه یا همان کلاس معکوس را تهیه و آماده کرده است که تا انتهای هفته برای توزیع بین دانش آموزان مناطق حاشیه نشین، روستایی و عشایری به همت راهنمایان آموزشی، انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه معلمی دلسوز و ایثارگر مرتب خواستار بازگشایی کلاس‌های درس خود ضمن رعایت تمام اصول بهداشتی بود، گفت: به دلیل نداشتن مجوز و ممکن نبودن، عملی شدن این خواسته تا بازگشایی رسمی مدارس امکان پذیر نیست.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان نقش والدین را یکی از نقش‌های تاثیرگذار در فرآیند یاددهی، یادگیری و برنامه‌ریزی صحیح آموزشی دانست و افزود: در کنار مدرسه و معلمان، دانش آموزان و اولیا به عنوان یاریگران دستگاه تعلیم و تربیت می‌تواند تسهیل کننده وضعیت تحصیل فرزندان خود باشند و در شرایط کنونی که امکان حضور فیزیکی دانش‌آموزان و معلمان در فضای کلاس و مدرسه وجود ندارد، بستر ساز تحقق فرآیند آموزش مجازی در خانه باشند.

بر پایه این گزارش مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان به همراه معاونان آموزش ابتدایی و تربیت بدنی و سلامت و مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرمان روند آموزش مجازی در شبکه شاد را مورد بررسی و ارزیابی قرار دادند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار