نیکبخت: جهش تولید در سایه هدایت تحصیلی هوشمند و تربیت نیروی انسانی کار آمد ممکن می شود

مهدی نیکبخت، مدیر آموزش و پرورش منطقه17 با حضور در کمیته هدایت تحصیلی و معرفی مشاغل، مدیریت انتخاب رشته مناسب را گام موثر در راستای تولید نیروی انسانی کارآمد و مهارت محور اعلام کرد که نتیجه آن جهش تولید ملی خواهد بود.

کد مطلب: ۱۰۳۶۲۰۷
لینک کوتاه کپی شد
نیکبخت: جهش تولید در سایه هدایت تحصیلی هوشمند و تربیت نیروی انسانی کار آمد ممکن می شود

به گزارش کارشناس اطلاع رسانی و روابط عمومی منطقه ۱۷، مهدی نیکبخت، مدیر آموزش و پرورش منطقه در جلسه کمیته هدایت تحصیلی و معرفی مشاغل، بر اهمیت هدایت تحصیلی و انتخاب رشته صحیح دانش آموزان در تامین آینده شغلی فرزندان تاکید کرد و هدایت تحصیلی صحیح را در گرو انتخاب منطبق بر علایق و استعداد دانش آموز دانست و افزود: این موضوع با آسیب شناسی فعالیتهای سال های قبل و تدوین برنامه کارشناسی شده و منظم توسط کارشناسان حوزه مشاوره و آموزش متوسطه محقق می شود. همچنین لازم است اقدامات مربوط به این امر مهم در زمان مربوط به خود اتفاق بیافتد.

مهدی نیکبخت در ادامه با اشاره به نامگذاری سال ۱۳۹۹ توسط مقام معظم رهبری به عنوان سال جهش تولید و تاکید بر سیاست های نظام آموزش و پرورش مبتنی بر سند تحول بنیادین گفت: باید در امر هدایت تحصیلی دانش آموزان را به سمت رشته های مهارتی سوق دهیم، زیرا که با تربیت نیروی انسانی مهارت محور است که می توان در چرخه تولید جهش ایجاد کرد و برای این منظور نیروی کارآمد باید تربیت نماییم. تامین بسترهای مناسب با مدیریت هوشمند، تحول در نظام تعلیم و تربیت و آماده‌سازی امکانات و تجهیزات لازم در هنرستان های منطقه توسط معاونت آموزش، از اقدامات مفید و موثر جهت رسیدن به این هدف است.

وی در ادامه تاکید کرد: با همکاری و تعامل دو حوزه موثر در امر هدایت تحصیلی "معاونت پرورشی و تربیت بدنی" و "معاونت آموزش متوسطه" می توان شاهد اتفاقات ثمربخش و خوبی در منطقه باشیم و گام‌های بلندی را در جهت تعیین نیازهای شغلی و اجتماعی دانش آموزان و نیل به اهداف والای آموزش و پرورش فراهم نماییم.

مدیر آموزش و پرورش منطقه 17، در پایان از تلاش های ارزنده و عوامل موثر در امر هدایت تحصیلی و برگزار کنندگان هفته مشاغل قدردانی و تشکر کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار