آگهی فروش سهام شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران لغو شد

ساری (پانا) - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران اعلام کرد که با پیگیری‌های استاندار مازندران، آگهی فروش سهام شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران فعلاً لغو شد.

کد مطلب: ۱۰۳۶۱۶۱
لینک کوتاه کپی شد
آگهی فروش سهام شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران لغو شد

حسن خیریانپور اعلام کرد که متعاقب آگهی که اخیراً از طرف هیات مدیره شرکت مدیریت طرح و توسعه آینده پویا (سهامی خاص) مبنی بر فروش 58.06 درصد سهام شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران (سهامی عام) صادر شده بود با پیگیری‌های استاندار مازندران و همچنین پیگیری‌های این معاونت در روز جاری توسط مدیرعامل شرکت مدیریت طرح و توسعه آینده پویا فعلاً لغو فروش سهام شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران اعلام شد.

در سال 1398 نیز با پیگیری‌های استاندار مازندران جلسه‌ای در روز سی ام تیرماه به ریاست اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور برگزار شد که منتهی به اخذ 7 مصوبه اختصاصی برای شرکت چوب و کاغذ گردید و نتیجه این اقدامات افزایش تولید و تثبیت اشتغال در بزرگترین کارخانه کاغذ سازی کشور شد. در این جلسه مقرر شد بانک مرکزی در گام نخست و با اولویت، به میزان ۱۰ میلیون دلار ارز مورد نیاز این کارخانه را با نرخ نیمایی تامین کند تا بر اساس تعهد مدیران کارخانه، ظرفیت تولید تا یک ماه آینده به طور کامل فعال شود. همچنین مقرر شد وزارت جهاد کشاورزی نسبت به تامین مواد اولیه این کارخانه اقدامات لازم را انجام دهد و وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی و صنعت، معدن و تجارت نیز موظف به افزایش سرمایه این کارخانه به منظور حل مشکلات مالی آن شدند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران روز گذشته به بلاغ گفت: «از این مبلغ، حتی یک ریال هم محقق نشد؛ ما مصوب کرده بودیم که با رعایت یک مسائلی، این کارخانه بتواند این پول را بگیرد، که حتی یک ریال آن را هم دریافت نکردند. بعد از گذشت 7 ماه پیگیری همه جانبه سرانجام این کارخانه از ماده 141 خارج شد و از شرکت زیان ده بودن با توجه به افزایش سرمایه خارج شد، اما از آن پول‌ها هیچ چیزی عاید چوب و کاغذ نشد.»

حسن خیریانپور تصریح کرد که طی مذاکره ای که احمد حسین‌زادگان، استاندار مازندران با مدیرعامل شرکت مدیریت طرح و توسعه آینده پویا صورت پذیرفت مقرر شد در آینده نزدیک جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مازندران تشکیل و پاره‌ای از مشکلات مطروحه و اقدامات اصلاحی نیز رسیدگی و مورد اتخاذ تصمیم قرار گیرد.

شرکت سهامی عام صنایع چوب و کاغذ مازندران بزرگترین تولید کننده کاغذ در ایران با ظرفیت مجموعاً ۱۷۵۰۰۰ تن شامل ۹۰۰۰۰ تن کاغذ روزنامه و چاپ و تحریر و ۸۵۰۰۰ تن کاغذ فلوتینگ است که میزان سرمایه‌گذاری آن ۶۰۰ میلیون دلار آمریکا شامل سرمایه گذاری ریالی و ارزی و هزینه های فاینانس است. این شرکت در سال 76 افتتاح و راه‌اندازی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار