مقابله با شیوع ویروس کرونا کشور را با جنگ نامرئی روبرو کرده است

بوشهر(پانا)_ فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: مقابله با شیوع ویروس کرونا کشور را در شرایط خاص یک جنگ نامرئی قرار داده است به این علت که سلاح مقابله با این جنگ به طور دقیق مشخص نیست و با حالت پدافندی توانستیم برای جلوگیری از شیوع آن تلاش کنیم

کد مطلب: ۱۰۳۶۱۵۶
لینک کوتاه کپی شد
مقابله با شیوع ویروس کرونا کشور را با جنگ نامرئی روبرو کرده است

به گزارش ایرنا ، سردار علی رزمجو روز دوشنبه در نشست با رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: امروز انسجام، وحدت و همبستگی به وجود آمده در کشور برای مقابله با شیوع ویروس کرونا یک نعمت است که باید قدر آن را دانست.

وی بیان کرد: برغم اینکه ویروس کرونا تمام دنیا را فراگرفته است اما در کشور ما با وجود این که کمتر کسی فکر می‌کرد این مساله تا این اندازه گسترش پیدا کند همه پای کار آمدند و خط پدافندی خوبی در جلوی آن ایجاد کردند.

عضو ستاد مقابله با شیوع ویروس کرونا در استان بوشهر اضافه کرد: اگر اقدام‌های پیشگیرانه همه جانبه برای مقابله با شیوع ویروس کرونا به موقع در استان انجام نمی‌شد شاید این استان یکی از بدترین استان‌ها در کشور به حساب می‌آمد اما خوشبختانه اقدام‌های پیشگیرانه باعث شد وضعیت به نسبت خوبی داشته باشد.

رزمجو گفت: بسیج خدمات متعددی را در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا در استان انجام داده است که راه اندازی 180 کارگاه تولیدی ماسک، کمک به نیروی انتظامی در ایستگاه‌های ورودی و خروجی و انجام تب سنجی تنها بخشی از خدمات ارائه شده از سوی بسیجیان این استان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان بوشهر گفت: دانشگاه علوم پزشکی و سپاه در عرصه مقابله با شیوع ویروس کرونا هم رزم هستند و همه ما به عنوان سرباز در یک جبهه مشغول جنگی هستیم که هوشیاری بهترین عنصر در این مبارزه است.

دکتر سعید کشمیری اظهارکرد: استان بوشهر به طور تقریبی یک ماه قبل از مثبت شدن اولین نمونه کرونا در کشور، اقدام‌های پیشگیرانه نظیر انجام تب سنجی مسافران ورودی به بوشهر از طریق فرودگاه‌ها و بنادر و دادن آموزش‌های لازم در این زمینه را آغاز کرده بود به همین علت شیوع این ویروس در استان مدیریت شد.

وی تأکید کرد: حماسه حضور و همراهی مردم و بسیجیان در عرصه مقابله با شیوع ویروس کرونا و تعدادی از اقداماتی که در این زمینه در استان بوشهر انجام شد نمونه و راهنمایی برای سایر استانها به حساب می آمد و در واقع یک روز زودتر اقدام کردن هر کاری برای مقابله با شیوع این ویروس، چندین برابر بیشتر از انجام آن اقدام در روزهای بعد از آن، ارزشمند است و به همین علت بود که زنجیره انتقال این ویروس در استان تا حدودی کنترل شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر توفیق حاصل از مقابله با شیوع ویروس کرونا را ناشی از فضل خدا دانست و گفت: مجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر تمام تلاش خود را می کند تا تعداد بیماران از توان کادر درمانی موجود بیشتر نشود و درحال برنامه ریزی هستیم تا کسانی را که دارای علائم این بیماری هستند بررسی کرده و با ایزوله کردن اطرافیان آنها بتوانیم این ویروس را کم کم از بین ببریم.

کشمیری از باز شدن دوباره محورهای ورودی و بازار استان بوشهر ابراز نگرانی کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشغول برنامه ریزی برای کنترل گسترش شیوع این ویروس در شرایط جدید است.

در این نشست با اهدای لوح سپاس و یک تابلوی نفیس از زحمات دکتر مراد علی فولادوند مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه امام صادق علیه السلام استان بوشهر نیز تقدیر شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار