معاون هماهنگ‌کننده سپاه استان یزد مطرح کرد

اهتمام سپاه الغدیر برای حل تبعات اجتماعی کرونا در یزد

یزد(پانا)- علی نوری‌زاده گفت: 18 منطقه حاشیه‌نشین در یزد شناسایی شده و مشکلات اجتماعی آن‌ها احصا و اقداماتی جهت رفع آن‌ انجام شد.

کد مطلب: ۱۰۳۶۱۳۴
لینک کوتاه کپی شد
اهتمام سپاه الغدیر برای حل تبعات اجتماعی کرونا در یزد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، سرهنگ علی نوری‌زاده معاون هماهنگ‌کننده سپاه الغدیر استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: شیوع ویروس کرونا در جامعه، تبعات اجتماعی نیز به دنبال دارد که ما بر خود لازم می‌دانیم نسبت به شناسایی و رفع این معضلات اقدام کنیم.

وی افزود: در همین راستا یکی از کارگروه های نه‌گانه قرارگاه زیستی مقابله با کرونای سپاه الغدیر استان یزد، کارگروه اجتماعی است که وظیفه مقابله با آسیب‌های اجتماعی ناشی از کرونا را بر عهده دارد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه الغدیر استان یزد اظهار داشت: یکی از مسائلی که کارگروه اجتماعی بررسی کرده است، مربوط به مناطق و محلات حاشیه‌نشین است که 18 منطقه شناسایی شده و مشکلات آن‌ها احصا و اقداماتی جهت رفع آن‌ها انجام شد.

اقدامات مختلف برای مقابله با کرونا در مناطق حاشیه‌نشین

نوری‌زاده خاطرنشان کرد: آموزش خانواده‌ها جهت خودمراقبتی و توسعه بهداشت فردی و نظارت بر بهداشت محیط، تأمین نیروی انسانی برای کمک به امر بهداشت، شناسایی و حمایت و کمک به اقشار ضعیف در زمینه بهداشت معیشتی و کمک به برنامه غربالگری وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی از جمله اقدامات در مناطق یاد شده است.

وی عنوان کرد: شناسایی و بررسی ظرفیت‌های موجود جهت بهره‌گیری از آن‌ها مانند استفاده از ظرفیت خیرین، معتمدین، روحانیون و ائمه جمعه و جماعات از دیگر اقدامات انجام شده است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه الغدیر استان یزد تأکید کرد: تلاش شد تا افراد بی‌بضاعت، افراد شاغل کم درآمد و همچنین افراد دارای شغل آزاد که شیوع کرونا موجب تعطیلی شغل آن‌ها شده است شناسایی شوند و نسبت به حمایت از آن‌ها اقدام شود.

نوری‌زاده بیان کرد: شناسایی خانواده‌های سالمند و خریداری اقلام و مایحتاج آن‌ها توسط بسیجیان از دیگر اقدامات حمایتی در مناطق حاشیه‌ای بود.

وی یادآور شد: گندزدایی و ضدعفونی کردن معابر و کوچه‌ها و ایجاد کارگاه‌های کوچک تهیه ماسک در محلات نیز اقدامات دیگری است که انجام شده است.

نوری‌زاده گفت: حضور مشاوران در مناطق حاشیه‌ای جهت ارائه مشاوره به ساکنان از طریق فضای مجازی، پخش فیلم و کیلیپ و همچنین بصورت چهره به چهره، از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار