اقتصاد را از کودکی به فرزندانمان بیاموزیم

تهران (پانا) - مدیر دپارتمان کودک و نوجوان مجتمع فنی تهران می‌گوید اصلی ترین نیاز فرزندان فراهم کردن محیط آموزشی مناسب برای آنان است تا ضمن مهارت آموزی راه و رسم اقتصادی زندگی را در تمام حوزه ها کسب کنند.

کد مطلب: ۱۰۳۶۰۸۷
لینک کوتاه کپی شد
اقتصاد را از کودکی به فرزندانمان بیاموزیم

محمد نصیری به موضوع اهمیت تربیت اقتصادی کودکان پرداخت و گفت: مجتمع فنی تهران در سال 1358 با آموزش دوره های الکترونیک، الکتروتکنیک، الکترومکانیک، تعمیر رادیو و تلویزیون سیاه و سفید و رنگی، ویدیو و برق صنعتی با فعالیت آموزشی خود را آغاز نمود.

مدیر دپارتمان کودک و نوجوان مجتمع فنی تهران که میهمان برنامه زنده تلویزیونی شبکه ایران کالا بود، در سخنانی اظهار کرد: دپارتمان کودک و نوجوان واحدی متمایز نسبت به کلیه بخش های مجتمع فنی تهران است و دلیل این تمایز ، مخاطبین آموزشی این واحد در رده سنی کودکان و نوجوانان می باشد.ازآن جا که فراگیری هر علمی درسنین کودکی به مراتب ماندگارتر وموثرتر خواهد بود. کلیه علوم مرتبط با کودکان و نوجوانان نیز نیازمند آموزشی پایه ای در گروه سنی مذکور می باشد . و این امر تنها با برنامه ای مدون و هدف دار محقق می شودو امکان ادامه تحصیل در این راستا را به فرد خواهد داد.

وی افزود: گروه های آموزشی دپارتمان کودک و نوجوان در مجتمع فنی عبارت است ؛ گروه مهارت زندگی که در این گروه هدف ماآموزش ویادگیری مهارت های ویژه ی فردی درکنار گردشگری است.واینکه بچه ها ازدنیای مجازی وبازی های کامپیوتری دور شوند ودر دنیایی واقعی کنار زیبایی های آن وکنار دوستان وخانواده شان باشند و نظم وانضباط اجتماعی رادر محیط های عمومی درکنار دوستان خود بیاموزند.

صیری بیان کرد: هنر و گرفیک، رباتیک، فناوری اطلاعات و ارتباطات و پکا از دیگر گروه های فعال آموزشی در مجتمع فنی تهران واحد دپارتمان کودک و نوجوان هستند .

مدیر دپارتمان کودک و نوجوان مجتمع فنی تهران تاکید کرد: در توضیح گروه پکا باید بگویم، "پیشتازان کامپیوتر ایران" به دو صورت آزاد ودر سال تحصیلی اجرا می گردد. از آنجا که این طرح برای گروه سنی کودک ونوجوان ارائه می گردد دارای اهداف بلند مدت و زیر ساختی می باشد. در گروه آموزشی پکا آزاد، منابع آموزشی مرتبط با طرح ارائه می گردد و رده سنی ۴ الی ۱۲ سال را تحت پوشش قرار می دهد. آموزش های پکا سال تحصیلی بر اساس مقاطع تحصیلی ابتدایی و دبیرستان تدوین شده اند؛ مخاطبان طرح دانش آموزان مدارس می باشند که متناسب با مقطع تحصیلی دوره های آموزشی در راستای توسعهICT می باشد.

نصیری افزود: خانواده ها باید به فرزندان خود اعتماد کنند و با نظارت کافی فضا را برای رشد فرزندان فراهم کنند.
گفتنی است؛ با توجه به شرایط فعلی جامعه انتشار ویروس کرونا ، درخصوص مراقبت و حفظ سلامتی دانش پذیران و عبور از بحرانCOVID-19 دپارتمان کودک و نوجوان مجتمع فنی تهران بر آن شد تا کمپین در خانه بمانیم و مهارت بیاموزیم را برای این قشر از عزیزان ارایه کند تا در عرصه آموزش و یادگیری مهارت در کنار این دانش پذیران بوده و نگرانی اولیای آنان را در این زمان برطرف کند و در این راستا از کودکان و نوجوانان سراسر ایران دعوت شده تا برداشت خود رااز شرایط کنونی بر روی کاغذ یا بوم‌ آورده که مهلت ارسال آثار به فراخوان آثار هنری کودکان ونوجوانان ایران زمین درزمینه طراحی ، نقاشی و عکاسی با موضوع (زندگی،هنر، قرنطینه) تا دهم اردیبهشت ماه ۹۹ است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار