دبیر فعال در آموزش مجازی آموزش و پرورش شهر قدس:

ضرورت توجه به ایجاد فرصت‌های برابر برای حضور دبیران فعال آموزش و پرورش در رسانه ملی

شهر قدس (پانا) - به گفته دبیر فعال در آموزش مجازی آموزش و پرورش شهر قدس، تدریس در کلاس واقعی و ارتباط چهره به چهره، جایگاه خاص خود را دارد، ولی آموزش مجازی می تواند، به عنوان آموزش مکمل و یا در مواقعی مانند موقعیت کنونی، به پیشبرد اهداف آموزشی کمک کند.

کد مطلب: ۱۰۳۶۰۰۹
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت توجه به ایجاد فرصت‌های برابر برای حضور دبیران فعال آموزش و پرورش در رسانه ملی

به گزارش دفتر اطلاع رسانی و روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش شهر قدس، بنا به شرایط موجود و حفظ سلامتی و مقابله با ویروس کرونا، دانش‌آموزان به مدرسه نمی روند و در خانه هستند، اما جریان یادگیری با روش‌های مختلف در حال انجام است، از پخش زنده تلویزیونی گرفته تا ابتکار معلمان و مدارس برای استفاده از ظرفیت فضای مجازی.

خوشبختانه در وضعیت کنونی معلمان، جریان آموزش را تعطیل نکرده‌اند و با ابتکارات مختلف تدریس دروس و وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان را رصد می‌کنند.

«مهرداد سایه وند» یکی از دبیران باسابقه فیزیک آموزش و پرورش شهر قدس است که با 29 سال سابقه تدریس، از به روزترین امکانات که با هزینه شخصی تهیه کرده است، جهت آموزش مجازی دانش آموزانش استفاده می کند و با به اشتراک گذاری بیش از چهل ساعت از تدریس های خود در سایت آپارات، دامنه روشنایی علم فیزیک را به خارج از کلاس هایش برده تا هر کسی که جویای دانش است، بتواند از آن بهره مند شود.

دبیر خوش ذوق آموزش و پرورش شهرقدس، درباره شیوه کار خود، گفت: برای تدریس فیزیک، از لوح دیجیتالی، در یک محیط گرافیکی با دست خط خودم به کمک یک نرم افزار تعاملی دو طرفه با دانش آموزان تماس تصویری برقرار می کنم و دانش آموزان به صورت مستقیم مطالب درسی را از روی لوح دیجیتالی بر روی گوشی یا رایانه خود یاد می گیرند و در صورت داشتن مشکل یا سئوالی آن را مطرح و پاسخ لازم ارائه می شود.

سایه وند، افزود: مدت سه سال است که به وسیله این پد و لوح گرافیکی، فعالیت دارم و آموزش از راه دور و مجازی را انجام می دهم، ولی در شرایط کنونی و تعطیلی مدارس به دلیل بیماری کرونا، این فعالیت ها مضاعف شده است.

او، با اشاره به نواقصی در روش آموزش مجازی برخی معلمان، خاطرنشان کرد: نیاز ضروری به برگزاری دوره های آموزش ضمن خدمت در خصوص آموزش به روش مجازی، برای معلمان و دبیران، احساس می شود.

دبیر آموزش و پرورش شهرقدس، با تأکید بر ناکارآمدی و ضعف روش های تدریس سنتی، بیان کرد: خوشبختانه، روز به روز به تعداد نیروهای جوان و علاقمند در منطقه و آموزش و پرورش افزوده می شود و این می تواند فرصتی برای شهر قدس باشد تا با برنامه ریزی و اجرای طرح های لازم، در امر آموزش مجازی در کشور پیشرو شود.

مهرداد سایه وند اظهار کرد: البته تدریس در کلاس واقعی و ارتباط چهره به چهره، جایگاه خاص خود را دارد، ولی آموزش مجازی می تواند، به عنوان آموزش مکمل و یا در مواقعی مانند موقعیت کنونی، به پیشبرد اهداف آموزشی کمک نمایند.

او، لزوم ارتقاء و افزایش ضریب امنیت پیام رسان های داخلی، توجه به هزینه های بخش آموزش مجازی معلمان و دبیران و ایجاد فرصت های برابر برای حضور دبیران فعال در رسانه ملی را خواستار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار