نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی؛

 رزمایش انفاق با محوریت مساجد دنبال شود

تبریز(پانا) - نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: با شیوع ویروس کرونا و به دنبال تعطیلی کسب و کارها، اقشار کم درآمد و بی بضاعت جامعه دچار آسیب جدی شده که با فرمان رهبر معظم انقلاب رزمایش مردمی انفاق با محوریت مساجد باید دنبال شود.

کد مطلب: ۱۰۳۵۹۹۱
لینک کوتاه کپی شد
 رزمایش انفاق با محوریت مساجد دنبال شود

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در اولین نشست ستاد هماهنگی رزمایش مواسات، همدلی، کمک مؤمنانه با بیان اینکه باید با تمام توان برای دست گیری از نیازمندان وارد میدان عمل شویم، گفت: سپاه و بسیج مردمی قبل از فرمان رهبری اقدامات اثرگذاری را شروع کرده بودند اما با فرمان رهبری با انگیزه ای مضاعف در قالب رزمایش انفاق به یاری خانواده آسیب دیده می روند.

امام جمعه تبریز افزود: در کنار جوانان بسیجی، ستاد پشتیبانی مدافعان سلامت و خیران در قالب پویش رحمت کمک های مومنانه را به دست اقشار بی بضاعت، نیازمند و آسیب دیده از کرونا می رسانند.

وی با تاکید بر عمل به منویات مقام معظم رهبری ادامه داد: همه عناصر فعال در مساجد از جمله، پایگاه های مقاومت بسیج، انجمن های اسلامی، هیات امناء و امامان جماعت با تمام توان وارد میدان عمل شده اند و به اشکال مختلف کمک رسانی به مردم را در اولویت قرار داده اند.

فرمانده سپاه عاشورا هم در این نشست با ارائه گزارشی از عملکرد پایگاه های مقاومت بسیج در امدادرسانی به نیازمندان گفت: در راستای مبارزه و مقابله با ویروس کرونا تاکنون ۲۵میلیون متر مربع از مناطق پرخطر با همکاری شهرداری ها ضدعفونی شده است.

سردار خرم اضافه کرد: با توجه به نیاز مردم استان به ماسک تاکنون یک میلیون ۶۵۰ هزار عدد در پایگاه های مقاومت ماسک تولید شده است. وی با بیان اینکه ۵ هزار بسته معیشتی در آغاز شیوع بیماری توزیع شده بود، گفت: تاکنون ۴۳ هزار و ۹۶۵ بسته معیشتی در کل استان جمع آوری و توزیع شده است که بیشترین آن مربوط به شهر تبریز است.

فرمانده لشکر عاشورا گفت: اوج این کمک های مومنانه مردم در نیمه شعبان بود که بعد از فرمان رهبر معظم انقلاب بسیجان استان ۱۲هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی در بین اقشار آسیب دیده از کرونا توزیع کردند. سردار خرم با اشاره به شناسایی افراد نیازمند در سطح محلات کم برخوردار گفت: کمک های هدفمند نقدی و غیر نقدی توسط سپاه و بسیج مردمی در اقصی نقاط استان در حال انجام است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: رزمایش انفاق با پوشش افراد بستری در بیمارستان، ترخیص شده از مراکز درمانی، افراد قرنطینه شده در منزل و خانواده های که عضوی از آنها از دنیا رفته است، باید دنبال شود.

جهانگیری معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی هم در این نشست با تاکید بر استفاده از ظرفیت های استارآپ ها گفت: شرکت های فناور و نوآور میتوانند با ارائه خدمات نوین در شناسایی و توزیع بسته های معیشتی نقش آفرین باشند.

وی گفت: از ظرفیت خیران حوزه اقتصادی هم میتوان برای کمک رسانی به مردم بهرمند شد. جهانگیری با اشاره به ایجاد نقاهتگاه های موقت برای بیماران کرونایی که نیاز به قرنطینه خانگی دارند، گفت: برای جلوگیری از آلوده شدن اعضای خانواده فرد مبتلا و جامعه، مهمان سراهای ادارات بعنوان نقاهتگاه در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار می گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار