مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در جلسه شورای معاونین:

نتایج تفکر خودکفایی در اقتصاد و شرایط فعلی بیشتر قابل درک است

زنجان (پانا) - ابراهیم رفیعی مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان، با اشاره به نام گذاری سال 1399 به نام جهش تولید عنوان کرد نام گذاری دهه اخیر توسط مقام معظم رهبری، تعیین رویکردهای عملیاتی اقتصاد نظام و دستگاه های اجرایی کشور است و بر همین مبنا، اقتصاد و شاخص های مربوط به رشد اقتصادی در سال جدید بایستی مدنظر همه متولیان قرار گیرد و این شعار جهت ما را مشخص می کند.

کد مطلب: ۱۰۳۵۹۷۶
لینک کوتاه کپی شد
نتایج تفکر خودکفایی در اقتصاد و شرایط فعلی بیشتر قابل درک است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به تلاش قدرت های جهانی در صحنه اقتصادی و ناکارامدی آنان در بحث مبارزه با کرونا، یادآور شد و افزود: این کشورها در تهیه ضروری ترین ملزومات بهداشتی یعنی ماسک، دچار تنش های فراوانی شدند و بحث تولید اقلام بهداشتی و خودکفایی در تولید، به اصلی ترین عامل رقابت در رابطه بین این کشورها تبدیل شد.

رفیعی ضمن یادآوری سخن امام خمینی (ره) در تاکید بر حفظ استقلال کشور تصریح کرد: بحث استقلال، از موضوعات محوری کشور ماست و تاکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی، به مثابه یک اقتصاد درون زا یک کلیدواژه راهبردی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به تئوری های مختلف حکمرانی در جهان ابراز کرد: فلسفه سیاسی نظام ما، یک فلسفه تاسیسی و ایجادی و جدید و متفاوت از دیگر مبانی حکمرانی است و این نظام، سیستم اقتصادی و فرهنگی خاص خود را دارد و یکی از مهمترین وجوه تمایز این سیستم، اقتصاد مقاومتی است.

رییس دستگاه تعلیم و تربیت استان، شعار امسال را تاکیدی بر ظهور و بروز جهش تولید در زندگی عادی مردم دانست و گفت: این شعار باید تبدیل به یک رویکرد عملیاتی شده و در این بحث، جوانان کشور که در بستر آموزش و پرورش رشد و تعالی می یابند، باید مورد توجه قرار گرفته و بسیاری از گره های کشور به دست جوانان باز شود.

وی گفتمان دغدغه مند در تولید و اقتصاد ملی کشور را جزو ضروریات مهم در بحث تولید خواند و گفت: بسیاری از اقلام بهداشتی و ضدعفونی طی ماه های اخیر در هنرستان های آموزش و پرورش تهیه و تولید شدند و این نشانگر نگاه تولیدمحور در آموزش و پرورش است و در حوزه نرم افزاری هم ما این تفکر خودکفایی محور را دنبال می کنیم.

رفیعی با اشاره به فعالیت های خودجوش در سطح کشور در جهت مبارزه با کرونا اظهار کرد: این امر نماد دغدغه مندی است و آموزش و پرورش در راستای عمل به شعار سال، با اتخاذ تدابیر لازم در روشهای آموزشی، به سمت تربیت دانش آموزان با اعتماد به نفس و علاقه مند به هویت ملی و احترام به فرهنگ کار و تولید حرکت خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار