معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان رضوی مطرح کرد:

شبکه آموزش دانش آموزی (شاد) بستری مناسب جهت استمرار یادگیری دانش آموزان و تبلور خلاقیت معلمان است

مشهد(پانا)- معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان رضوی شبکه آموزش دانش آموزی (شاد) را بستری مناسب جهت استمرار یادگیری دانش آموزان و تبلور خلاقیت معلمان دانست.

کد مطلب: ۱۰۳۵۹۶۸
لینک کوتاه کپی شد
شبکه آموزش دانش آموزی (شاد) بستری مناسب جهت استمرار یادگیری دانش آموزان و تبلور خلاقیت معلمان است

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی، ابوالحسن حقیقی معاون آموزش ابتدایی این اداره کل گفت: همزمان با سراسر کشور، شبکه اجتماعی آموزش دانش آموزان دوره ابتدایی با عنوان " شاد" در مدارس این استان هم فعالیت خود را آغاز کرد.

وی افزود: بسترهای اجرایی برنامه آموزشی شبکه اجتماعی دانش آموزان در فضای مجازی برای دانش آموزان به دلیل شیوع بیماری کرونا فعال شده است و ابزارهای مناسب و ویژه با امنیت بالا و ساختار بسیار ساده در اختیار معلمان، دانش آموزان و اولیاء قرار گرفته است.

حقیقی خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های مستمر وزیر آموزش و پرورش و همکاری وزارت ارتباطات، دبیرخانه شورای عالی فضای مجازی، مساعدت تیم فنی دانشگاه صنعتی شریف و تلاش شبانه روزی تیم های فنی این وزارت، اقدامات اجرایی و حقوقی پلت فرم اختصاصی آموزش و پرورش با مالکیت و مدیریت وزارت آموزش و پرورش در مرحله بهره‌برداری قرار گرفت.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به اینکه ورود مدیران، معلمان و دانش آموزان دوره ابتدایی به پلت فرم اختصاصی آموزش و پرورش امکان پذیر شده است، یادآور شد: مدیران، معلمان و دانش‌آموزان دوره ابتدایی، می‌توانند اپلیکیشن شاد را روی گوشی یا سیستم رایانه خود نصب کنند. راهنمای استفاده از شبکه اجتماعی شاد، توسط این معاونت به شهرستان‌ها و مناطق تابعه ابلاغ و براساس اطلاعیه‌های صادر شده مراحل اجرایی کار در حال انجام است.

وی اضافه کرد: در این زمینه جلسات ویدئو کنفرانسی با معاونین آموزش ابتدایی و راهبران آموزشی ادارات آموزش و پرورش استان برگزار و راهکارهای عملی و خلاقانه در این زمینه بررسی و تبیین شد.

حقیقی با بیان اینکه شبکه آموزشی شاد می تواند یک رویکرد منسجم و یکپارچه را در فرآیند آموزش به دانش آموزان در پایه های مختلف تحصیلی ایجاد کند، افزود: در این شبکه فعالیت آموزشی دانش آموزان با هدایت معلمان ادامه پیدا می کند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: مشارکت، همراهی و تشویق معلمان و دانش آموزان برای حداکثر استفاده از این ظرفیت آموزشی در فضای مجازی ضرورت دارد.

وی عنوان کرد: شبکه اجتماعی شاد یک نرم افزار مدیریتی و نظارتی است که استفاده از آن را می توان به عنوان یک بستر مناسب برای استمرار یادگیری دانش آموزان و تبلور خلاقیت معلمان در این شرایط خطیر مطلوب دانست.

حقیقی تصریح کرد: شبکه اجتماعی آموزشی دانش آموزی "شاد"، فرصتی برای گسترش آموزش‌های مجازی و مدرسه مجازی در آموزش و پرورش است، زیرا از طریق آن معلمان می توانند محتوای درسی مناسب را با خلاقیت و امکانات بیشتری که در این فضا ایجاد شده از طریق سامانه سناد در اختیار دانش آموزان قرار دهند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان رضوی در پایان گفت: تمامی محتواهایی که توسط معلمان در اپلیکیشن شاد بارگذاری می شود بررسی شده و پس از تجمیع آن ها، بهترین و جامع ترین محتواهای آموزشی توسط این اداره کل مورد تقدیر قرار خواهد گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار