مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان:

پیشینه فرهنگی و تاریخی گیلانیان؛ پشتوانه اصلی همراهی و مشارکت در تحولات نوین آموزشی است

رشت (پانا) - «جهان آرای» با اشاره به برخی اشکالات و موانعی که بر سر راه شبکه آموزشی دانش آموزی (سامانه شاد) قرار دارد گفت: «منکر این مشکلات و موانع بعضا بنیادی نیستیم، اما منصفانه آنست که بگوییم کار بزرگی انجام گرفته و هرچند در طول مسیر اجرا، رشد و اعتلای بیشتری را شاهد خواهیم بود؛ اما بدون تردید نیازمند مشارکت و همراهی همه مسئولان ستادی و مدیران ، معلمان عزیز و خانواده های گرامی هستیم.»

کد مطلب: ۱۰۳۵۹۳۵
لینک کوتاه کپی شد
پیشینه فرهنگی و تاریخی گیلانیان؛ پشتوانه اصلی همراهی و مشارکت در تحولات نوین آموزشی است

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان ، مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان در چهارمین جلسه ویدئوکنفرانس با مدیران و روسای ادارات شهرستان ها، نواحی و مناطق 34 گانه گیلان با اشاره به تحولات شکلی و محتوایی آموزش های مدرسه ای در جهان جدید؛ به تشریح وظایف و مسئولیت های نظام تعلیم و تربیت، جامعه فرهنگیان و خانواده ها پرداخت و گفت: «هر تغییری، مستلزم پرداخت هزینه هایی است. نمی توان بدون پرداخت هزینه با تغییرات و تحولات مختلف در جهان جدید هماهنگ و از منافع آن بهره مند شد. ممکن است هرشخصی در هر جایگاهی و به دلایل متعددی، از تغییرات دچار ضرر و زیان و هزینه هایی بر او تحمیل شود. بخشی از هزینه ها مالی و بخشی دیگر می تواند معنوی باشد. به این معنا که جایگاه و موقعیت فرد یا گروهی را متزلزل کند؛ اما اگر در طول تاریخ، تعداد افراد و طبقاتی که برای حفظ وضع موجود و دفاع از منافع فردی و طبقاتی خود در مقابل تغییرات مقاومت می کنند، بیش از افراد و گروههای علاقمند، جسور، فداکار و تحول خواه می بود، مطمئنا هیچگاه بشر به موقعیت و جایگاهی که امروز به آن دست یافته است، نمی رسید.»
«جهان آرای» به حضور خودجوش، متعهدانه و قابل تقدیر تعداد چشمگیری از فرهنگیان استان و کشور در تداوم آموزش در فضای مجازی در روزهای تعطیلی ناخواسته مدارس بابت بحران بیماری کرونا اشاره کرد و بیان کرد: «حجم عظیم محتواهای متنوع تولید شده در همین روزها و هفته ها، علاوه بر آنکه نشان از تلاش تحسین برانگیز معلمان و مدیران آموزش و پرورش برای حفظ ارتباط میان نهاد مدرسه با نهاد خانواده داشت؛ گنجینه و منبع ارزشمندی را خلق کرد که تا سالیان سال و با کمترین هزینه ممکن در دسترس همه کودکان و نوجوانان کشور قرار خواهد داشت.» وی به راه اندازی سامانه آموزش مجازی دانش آموزی موسوم به «شاد» پرداخت و از زحمات همه مسئولان، مدیران و معلمان زحمتکشی که در روزهای اخیر، همکاری و مشارکت قابل توجهی برای راه اندازی و آغاز به کار این سامانه داشتند تقدیر و تشکر کرد. وی به برخی از اشکالات و موانعی که در مسیر موفقیت «شاد» برشمرده می شود نیز پرداخت و گفت: «منکر این مشکلات و موانع بعضا بنیادی نیستیم، اما منصفانه آنست که بگوییم کار بزرگی انجام گرفته و هرچند در طول مسیر اجرا، رشد و اعتلای بیشتری را شاهد خواهیم بود؛ اما بدون تردید نیازمند مشارکت و همراهی همه مسئولان ستادی و مدیران ، معلمان عزیز و خانواده های گرامی هستیم.»

وی به پیشرو بودن گیلانیان در همه عرصه های علمی، اجتماعی، فرهنگی و رواداری تاریخی آنها اشاره کرد و اظهار کرد: «پیشینه فرهنگی و تاریخی گیلانیان و ظهور چهره های شاخص علمی، آموزشی، سیاسی و ... از این استان؛ نه تنها نشانی از همراهی فعالانه و مشارکت گسترده گیلانیان با تحولات اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و ... نوین دارد؛ بلکه تلنگری به همه ما (در هر جایگاه و موقعیتی) است تا مراقبت بیشتری نسبت به جایگاه و منزلتی که پیشینیان پرتلاش ما از گیلان و گیلانی به میراث گذاشتهاند، داشته باشیم.»
«جهان آرای» در بخش دیگری از سخنان خود به نامگذاری سال جدید توسط مقام معظم رهبری به «جهش تولید» پرداخت و گفت: «وظیفه همه ما در نظام تعلیم و تربیت آن است که همه ظرفیت های موجود را برای تحقق این شعار، شناسایی و تا نهایت ممکن فعال کنیم. آموزش و پرورش نهادی است که هم می تواند در حوزه «تولید کالا» و هم در حوزه «تولید خدمات» مخاطب این شعار و در اجرایی کردن آن موثر باشد.»
وی به برخی از طرح ها و ظرفیت های موجود در آموزش و پرورش پرداخت و از معاونان آموزشی، پژوهش و برنامه ریزی و پشتیبانی اداره کل و همه ادارات استان خواست؛ باهمت و تلاش مضاعف، در پی شناسایی ظرفیت های مادی و معنوی آموزش و پرورش استان در افزایش بهره وری در راستای رونق و جهش تولید باشند.

وی حضور متعهدانه و مسئولانه اقشار مختلف مردم در صحنه را شایسته تقدیر خواند و گفت: « در دوره بحران کرونا و به ویژه در روزهای نخستین که جوی از ترس و هراس در جامعه ایجاد شده و توسط بدخواهانی به آن دامن زده می شد، چه بسا ممکن بود نظام سیاستگزاری و بدنه اجرایی کشور قفل و ناکارآمد جلوه کند؛ اما همانگونه که در حوزه آموزش و پرورش شاهد حضور تحسین برانگیز معلمان متعهد و تولید حجم زیاد و ماندگاری از محتواهای آموزشی و تربیتی بودیم، صحنه های پرافتخاری از ایثار، تعاون و خدمت رسانی در حوزه های مختلف امدادی، بهداشتی و ... را نیز مشاهده کردیم که جا دارد از همه حوزه های مسئول مثل جامعه پزشکی و پرستاری، سپاه پاسداران، بسیج، سازمان های مردم نهاد، خیرین ارجمند و ... قدردانی و سپاسگزاری کنیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار